استاندار چهارمحال وبختیاری بر آسیب شناسی مسئله گرایش به مواد مخدر و اعتیاد در این استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اجتماعی و مردمی شدن امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: برای مقابله با گسترش مصرف مواد مخدر، مبارزه از سوی دستگاه‌های متولی به تنهایی کافی نیست و باید این مبارزه با مواد مخدر با همراهی مردم و جامعه باشد.

او افزود: مسئله گرایش به مواد مخدر و اعتیاد باید در استان آسیب شناسی شود تا بتوان بدون هدر رفت اعتبار و هزینه و با با برنامه ریزی دقیق و صحیح با این معضل مبارزه کرد.

عباسی گفت: امر مبارزه با مواد مخدر با حضور و مشارکت مردم، ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ثمر بخش خواهد بود.

او با اشاره به فعالیت مراکز درمانی اعتیاد در استان و تنها مرکز اعتیاد خاص زنان، بر حمایت بیشتر از این مراکز به خصوص مرکز ترک اعتیاد زنان تاکید کرد و ادامه داد: اطلاع رسانی دقیق در حوزه فعالیت این مراکز زمینه حضور معتادان را برای ترک و همچنین رغبت خانواده‌ها برای ترک فرزندان دختر خود را افزایش می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای مقابله و مبارزه با اعتیاد در جامعه یک زنجیره فعالیت دارند که پیشگیری، مبارزه، آموزش، درمان و اشتغال و مراقبت بعد از درمان حلقه‌های این زنجیره هستند و باید در راستای تقویت این زنجیره، از تمام توان استفاده کرد.

عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه متادون درمانی یکی از روش‌های درمان اعتیاد در جامعه است، گفت: به دلیل نبود نظارت بر مصرف متادون، خود این روش به یک اعتیاد تبدیل شده است.

او افزود: در جامعه کنونی، یکی از دلایل فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، گرایش به مصرف متادون است که باید نظارت بیشتر در حوزه مصرف و توزیع این مواد در مراکز درمان متادون انجام شود.

علیمحمدی اضافه کرد: باید نظارت بر توزیع این ماده در مراکز بیشتر باشد، تا مصرف کنندگان بعد از یک دوره درمان، مصرف این ماده را نیز کنار بگذارند.

او با تأکید بر افزایش نظارت بیشتر از سوی مسئولان حوزه درمان از جمله بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی بر مراکز درمان دارویی و درمان بلند مدت ادامه داد: باید نظارت در حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات به معتادان افزایش یابد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: باید با یک برنامه ریزی دقیق و تهیه یک بانک اطلاعاتی از افراد دریافت کننده متادون میزان توزیع و مصرف این مواد را کاهش داد تا فرد بعد از یک دوره درمان بتواند متادون و به کل مواد مخدر را ترک کند.

او با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که کمپ غیرمجاز ندارد، افزود: باید در حوزه فعالیت کمپ‌ها و همچنین افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شود یک آسیب شناسی انجام شود.

انتهای پیام/خ

نشست شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار