به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست کارگروه مدیریت آسیب های اجتماعی و مسائل دانش آموزان اظهار کرد: در حوزه فعالیت ما کار، بسیار جدی و با برنامه آغاز شده و در مدت بسیار کوتاهی به چارچوب اقدامی در مجموعه آموزش و پرورش منجر شده است.
کاظمی گفت: آسیبهای حاشیه شهرها استخراج شده و در یک اقدام سریع، چالشها مشخص شده اند، که به یک چارچوب اقدام و عمل دست پیدا کرده ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از راههای میانبر کاهش آسیبهای اجتماعی توجه به حاشیه شهرهاست که مرکز ثقل آسیبهای اجتماعی در سطح کشور هستند.
کاظمی ادامه داد: یکی از مهمترین کارگروههای این بخش، کارگروه آموزش است که میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی نقش بسیار موثری را ایفا کند.
ترک تحصیل اولین آسیب حاشیه شهرهاست
او با بیان اینکه ترک تحصیل اولین آسیب حاشیه شهرهاست، افزود: اقدامات لازم در این زمینه در صورت گرفته است و با تمرکز بر حاشیه شهر برنامهریزیهای مناسب برای اول مهر انجام خواهد شد. همچنین در این زمینه ما چند فعالیت و کار انجام داده ایم که عبارتند از ایجاد یک سامانه پایشی که خروجیهای خوبی از آن دریافت شده است؛ تمرکز بر تشکیل کانون یاریگران زندگی در مدارس حاشیه شهر با استفاده از خود دانش آموزان، و همچنین کتابخانههای مدارس حاشیه شهررا تجهیز کرده ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تجهیز کتابخانههای مدارس حاشیه شهرها گفت: این امر با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و یک میلیارد تومان کتاب در این گونه مدارس توزیع شده که به طور متوسط در هر منطقه ۲۸ الی ۳۰میلیون تومان بوده است.
او ادامه داد: طرح ملی نماد با اولویت در مدارس حاشیه شهر توسعه داده خواهد شد و این مورد در دستور کار است که مدارس حاشیه شهر را به طرح نماد وصل خواهیم کرد و توانمندسازی دانش آموزان در حاشیه شهرها باید در اولویت قرار گیرد.
کاظمی با اشاره به وظایف دستگاههای مختلف در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: اگر دستگاهها تمرکز و توجه خود را بر روی حاشیه شهرها بگذارند، دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/