مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود هزارو ۴۰۰ مورد بازرسی از بازار استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه ماهه اول امسال و در قالب طرح طا‌ها  حدود هزارو ۴۰۰ مورد بازرسی و ۳۷ مورد نمونه برداری در بازار استان انجام شد.

رحمتی با بیان اینکه نظارت‌ های استاندارد در حوزه‌ های تولید و بازار موجب ارتقای کیفیت فرآورده‌ ها شده و به سود تولید داخلی است افزود: در طرح طاها، ازهمه واحد‌های صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و چرم، مکانیک و همچنین واحد‌های ارائه دهنده خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بازرسی می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از مهم‌ ترین وظایف اداره کل استاندارد استان، نظارت بر فرآورده‌ ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف از لحاظ کیفیت و استاندارد است.

رحمتی شناسایی واحد‌ های تولیدی و کنترل کالا‌ های مشمول استاندارد اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع‌آوری کالا‌ های فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحد‌ های تولیدی غیر مجاز و بدون پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله اهداف اجرای طرح طا‌ها است.

او از مردم استان خواست در صورت خرید کالا، به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کرده و با ارسال این کد ده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.