صادقی گفت: ۸۷ وکیل در زمینه ارائه خدمات حقوقی رایگان به خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با این نهاد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با تاکید بر اهمیت ساماندهی خدمات حقوقی مددجویان و رفع مشکلات حقوقی آن‌ها گفت: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند از جمله اهداف مهم کمیته امداد است.

او با بیان اینکه ارائه خدمات حقوقی و قضایی در قالب بسته مددکاری به مددجویان تحت حمایت با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها از جمله خدمات تخصصی این نهاد است، افزود: طی سه‌ماهه نخست امسال، ۱۵۳ خدمت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان ارائه‌ شده است.

صادقی تصریح کرد: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی از جمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

او  بیان کرد: همچنین این نهاد طی سه‌ماهه نخست امسال برای ۲۲ مددجوی تحت حمایت استان، کلاس‌های آموزشی با محوریت آشنایی با مسائل حقوقی خانواده برگزار کرده است.

صادقی بیان کرد: در سه‌ماهه نخست امسال، ۱۲ میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان و ارتقای سطح آگاهی آن‌ها در استان راه‌اندازی شده است که ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان از خدمات میز خدمت و مشاوره رایگان بهره‌مند شدند.

او به همکاری وکلای نیکوکار با این نهاد اشاره و بیان کرد: ۸۷ وکیل نیکوکار در زمینه ارائه خدمات حقوقی رایگان به خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با این نهاد همکاری دارند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.