مدیر جهـاد کشـاورزی شهرستان زیرکـوه گفت: برداشت انگور از ۲۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکوه آغاز شده است.

درویشی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: ۲۷۷ هکتـار از اراضـی کشـاورزی شهرسـتان زیرکوه زیر کشت انگور است که پیـش بینی می‌شـود امسال از ایـن اراضـی ۲ هـزار و ۲۱۶ تن انگور برداشت شود.

او افزود: ۸۰ درصـد از انگور برداشت شده از باغ هـای زیرکوه در خراسـان جنوبی به فروش می رسد و ۲۰ درصد دیگر به اسـتان هـای همجوار ارسال می‌شود.

درویشی با اشاره به این که خشکسـالی بر میـزان تولید انگور این شهرسـتان تأثیر گذاشته است، اظهار کرد: امسـال به دلیل خشکسالی و سـرمای بهاره، برداشـت انگور در این شهرستان نسبت به پارسال کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه تصریح کرد: روسـتای محمد آباد بیشترین انگور تولیدی در زیرکـوه را دارد و۳۵۰ خانـوار در تاکستان های این روستا مشغول به فعالیت اند.

او با اشاره به این که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال این اسـت که از صنایع فرآوری انگور حمایت کند، بیان کرد: حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از ایـن صنعت در زمینه‌هایی مانند ایجاد ارزش افزوده، اشـتغال زایـی و جلوگیری از ضایعات این محصول است.

درویشی با اشاره به این که شهرستان زیرکوه یکی از شهرستان‌های مستعد خراسان جنوبی برای کاشت انگور به حساب می‌آید، گفت: انگور کشت شده در تاکستان‌های این شهرستان بیشتر از نوع عسگری بوده، اما گونه‌های حسینی، یاقوتی، الهی، مایه میشی و انگور سیاه نیز کشت می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.