رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کرونا در خراسان رضوی فروکش نکرده، اما فوتی‌ها و بستری‌ها برخلاف دوران اوج قبلی در وضعیت ثابتی باقی مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شورای اداری مشهد گفت: در حال حاضر میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی ۱۰ تا ۱۲ مورد و تعداد بستری بیماران کرونایی استان روزانه حدود  ۱۵۰ مورد است.

او افزود: در دوره‌های قبلی فروکش کردن اوجگیری فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی تعداد فوتی های روزانه به یک یا ۲ مورد و حتی عدد صفر می‌رسید که در دوره اوج‌گیری کنونی شیوع کرونا هنوز به این اعداد نرسیده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هر چند دولت در حال اجرای طرح واکسیناسیون علیه همه گیری کرونا در کشور است، اما باید همچنان با کرونا زندگی کنیم و ما باید به همراه مردم و اصناف با وجود همه سختی‌ها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را تحمل کنیم تا بعدا دچار مشکلات بیشتری نشویم.

بحرینی بیان کرد: نقش فرمانداری مشهد در مقابله با شیوع کرونا آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته در حالی که باید توجه داشت که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهرستان آنچه موجب اجرای صحیح این موارد می‌شود اعتقاد خود مدیران به رعایت شیوه نامه هاست که خوشبختانه این مساله توسط فرماندار مشهد به خوبی رعایت شده است.


بیشتر بخوانید


   محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد نیز در این خصوص گفت: اصناف، هیئت‌های مذهبی و مردم در دوران شیوع کرونا در برخورد با محدودیت‌های ناشی از آن بردباری و صبوری به خرج دادند و همه مشکلات را تحمل کردند که جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام علی کریم پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد نیز در این جلسه گفت: خواستار برنامه ریزی برای برگزاری اعیاد و مراسم شاد در مشهد هستیم چنانکه براساس منابع دینی توصیه شده است شیعیان گردهمایی‌های مذهبی را فقط برای اشک و عزادارای اختصاص ندهند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود،شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و بیش از ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۲۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۷۱۱ تن رسید.

در این مدت هفت هزار و ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۹۶۵ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۸۳ نفر رسید.

انتهای پیام /ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.