مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: فاز دوم تصفیه خانه آب بیرجند در تیر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تکمیل فاز دوم تصفیه خانه به دلیل وجود تحریم‌ در واردات برخی قطعات به تأخیر افتاده بود که با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در تیر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

او افزود: همچنین تصفیه خانه فاضلاب مجتمع غدیر قاین با کمک بخش خصوصی امسال به بهره برداری می‌رسد.

امامی با اشاره به وجود ۳۸۰ چاه و ۵۸۰ ایستگاه انتقال آب در استان بیان کرد: بر این اساس مدیریت این چاه‌ها و پایدار سازی شبکه‌ها زمان بر است و  ساخت و ساز‌های شهری و روستایی در نقاط مرتفع، باعث افت فشار مخازن و کم فشاری یا قطعی آب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال ۷ تانکر جدید به ناوگان روستایی اضافه شده و مصرف سرانه آب در روستا‌ها به شاخص ۱۲۰ رسیده است که این امر سبب کاهش مصرف آب در این موارد شده است.

او اظهار کرد: در تلاشیم با جذب سرمایه گذاری‌ها در بحث استفاده مجدد از منابع آب و تأمین بخشی از آب مصرفی صنایع و فضای سبز ارتقای کیفی داشته باشیم و همچنین در بحث سرانه مخزن استان به ازای اشتراک‌های خودمان، سرانه مخازن را به میانگین کشوری که ۲۰ هزار متر مکعب است رسانده و این طرح را اجرایی کنیم.

امامی عنوان کرد: به ازای تولید هر متر مکعب آب به طور متوسط دو کیلو وات مصرف برق داریم و همچنین قیمت تمام شده هر مترمکعب آب برای ما ۲ هزار تومان و قیمت فروش هزار تومان است که با تأخیر پرداختی‌ها از سوی برخی صنایع و مشترکین خانگی در زیرساخت‌ها و پرداخت معوقات پیمانکار‌ها به مشکل بر می خوریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در بحث کاهش هدر رفت نیز سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی را هدف گذاری کرده ایم که بخشی از تجهیزات لازم خریداری شده است و با این اقدام می‌توانیم ۲ و نیم درصد هدر رفت شبکه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار