سفیر مسکو در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا از بازگرداندن اموال توقیفی روسیه خودداری می‌کند و این در روابط دوجانبه تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که مقامات آمریکایی قرار نیست املاک دیپلماتیک توقیف شده را به روسیه پس دهند.

آنتونوف در این باره گفت: «مشکل اموال دیپلماتیک روسیه یکی از موضوعات اصلی مکالمه ما با همکاران آمریکایی ما است، اما تا به امروز پیشرفتی حاصل نشده است.»

او در ادامه افزود: «آن‌ها قرار نیست املاک دیپلماتیک روسیه را که به‌طور غیرقانونی توقیف شده است، پس بدهند. نه در سان‌فرانسیسکو، نه در واشنگتن و نه در سیاتل.»

آنتونوف همچنین اظهار داشت: «در ۵ روز اول کار من در اینجا، آمریکایی‌ها تصریح کردند: بفروشید، بخرید، اما ما به اشیاء تازه خریداری شده شما وضعیت دیپلماتیک نخواهیم داد. به نظرم این بر روی روابط ما تأثیر منفی خواهد گذاشت.»

این دیپلمات روس در پایان خاطر نشان کرد: «اما من می‌خواهم به شما بگویم که ما به مبارزه برای بازگرداندن اموال دیپلماتیک روسیه ادامه خواهیم داد.»

هفته پیش، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، پس از توافق رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در نشست ژنو، به قصد ادامه فعالیت‌های خود، مسکو را ترک و به واشنگتن بازگشت.

 آمریکا و روسیه پیش‌تر به‌دلیل تشدید تنش‌ها سفرای خود را فراخوانده بودند، اما در دیدار خود در ژنو سوئیس درباره بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار