وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر پیشرفت در مذاکرات وین، می گوید که برخی موضوعات نیاز به تصمیم گیری سیاسی از سوی ایران و آمریکا دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی لاوروف»، وزیر امورخارجه روسیه، در اظهاراتی از پیشرفت در مذاکرات وین درباره برجام خبر داده و  گفت: درباره برخی موضوعات همچنان نیاز به تصمیم‌گیری است.

لاوروف تاکید کرد: «مذاکرات در وین به پیشرفت قابل توجهی رسیده اما تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ موضوعاتی همچنان باقی مانده که نیازمند تصمیم‌گیری‌های سیاسی از سوی آمریکا و ایران است.»

وی در ادامه افزود: «ما نیز مانند تمام طرف‌های برجامی در تلاش هستیم تا شرایط مطلوب را ایجاد کنیم و توافق نهایی حاصل شود. گمانه‌زنی درباره زمان ایجاد این اتفاق نتایج مثبتی به دنبال نخواهد داشت و همه در حال تلاش برای حصول تفاق در کمترین زمان ممکن هستند.»

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از فروردین ماه آغاز شده و اکنون پنجمین دور از این نشست در حال برگزاری است.

مقامات کشورمان بار‌ها تاکید کرده‌اند تا زمانی که واشنگتن تمامی تحریم‌های ظالمانه خود را لغو نکند، پایبندی کامل به مفاد برجام امکان پذیر نیست. اما واشنگتن بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی خود، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران می‌داند.

امروز «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، دیدار خود با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را سازنده ارزیابی کرده و گفت: «جلسه مفید دیگری با هیات آمریکایی حاضر در مذاکرات وین؛ ما با رابرت مالی، فرستاده آمریکا در امور ایران در مورد سایر موضوعاتی که برای اجرای کامل توافق هسته‌ای نیاز به حل و فصل دارند، گفتگویی صریح داشتیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار