استاندار یزد از اتخاذ تصمیمات جدید برای جلوگیری از وقوع موج پنجم کرونا در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد که به منظور بررسی آخرین وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا و اتخاذ تصمیمات جدید برای پیشگیری از وقوع موج پنجم کرونا برگزارشد، گفت: باتوجه به افزایش آمار بستری‌های کرونایی و تست غربالگری کرونا در استان؛ در هفته اخیر، ضروری است جهت کنترل و مدیریت کرونا تصمیمات جدی برای نظارت بهتر و بیشتر بر روند اجرای امور اتخاذ شود.

او با بیان اینکه براساس نقشه ارائه شده از موج کرونا، این موج از جنوب کشور به سمت بالا در حال پیش روی است، اظهارداشت: شهرستان‌هایی که ارتباطات بیشتری با استان‌های جنوبی دارند بیش از سایر شهرستان‌ها در معرض تهدید قرار دارند لذا نباید در انجام اقدامات و پیشگیری‌های لازم، کوتاهی صورت بگیرد.

طالبی ادامه داد: در بحث‌های آموزش و تهیه محتوا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه پیشنهادات خود و با همکاری و تعامل با صدا و سیما برنامه‌هایی را تولید کنند تا مورد استفاده رسانه ملی و فضای مجازی قرار بگیرد.

او در ادامه بر نظارت جدی مجموع دستگاه‌های مسئول در ستاد استانی مبارزه با کرونا، بر اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

استاندار یزد اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران موظف به تشکیل ستاد مبارزه با کرونا و انجام هماهنگی‌های لازم در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها هستند.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان یزد در چندین هفته پیاپی جایگاه اول رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در کشور به خود اختصاص داد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشاندهنده‌ی این است که استان یزد می‌تواند چنین جایگاهی را حفظ کند، لذا باید با دقت و جدیت بحث نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی دنبال گردد.

او در انتها اظهارداشت: امیدواریم با اجرای مجموعه تصمیمات و برنامه‌های تصویب شده در ستاد استانی مبارزه با کرونا و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، کنترل و مدیریت مناسبی را بر این شرایط داشته باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.