رییس سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ایجاد فضای کافی برای زندان‌های کشور متناسب با جمعیت زندانیان در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدمهدی حاج‌محمدی رییس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور دیروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه محبت و عشق شرط موفقیت در امور زندان‌ها و مأموریت زندانبانی است، گفت: بنا به فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری، زندان آموزشگاه نیکی‌ها شود و اگر قرار باشد زندان آموزشگاه شود شرط اول این است که آموزگاران و مربیان خوبی داشته باشد که این دغدغه ما از روز اول بوده است.

او با بیان اینکه باید تلاش کنیم دغدغه‌های نیرو‌ها و پرسنل کمتر شود، افزود: از یک همکار شنیدم که می‌گفت ما نه نان داریم و نه نام؛ خوشبختانه پس از ۹ سال قانون فراموش شده با پیگیری‌ها اجرا شده و خوشبختانه امروز پرسنل زندان‌ها با وجود همه مسائل و مشکلات اقتصادی دغدغه نان ندارند.

رییس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه دغدغه نام و نام آور بودن به رفتار خود ما باز می‌گردد، ابراز داشت: امروز وظیفه و تکلیف ما سنگین‌تر است و عذر ما در صورت کوتاهی، تقصیر و غفلت کمتر پذیرفته می‌شود، امروز بیش از گذشته زیر ذره بین آحاد مردم هستیم و مسئولیت زندانبانی را با دقت عمل انجام دهیم.

حاج‌محمدی با اشاره به سخنان شهید همت که ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئول هستیم، افزود: برای موفقیت این گفته شهید همت را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

او اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی عمیق و توجه ویژه به خانواده‌های آنان از راه‌های تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌ها است و هدف از ایجاد اشتغال، اشتغال پایدار است که زندانی پس از آزادی نیز بتواند در جامعه فعالیت کند.

رییس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به لزوم پیش‌بینی فضای کافی برای زندانیان گفت: جمعیتی که در زندان هستند اگر اینجا آموزشگاه نیکی‌ها نشود، آموزشگاه بدی‌ها می‌شود و افراد مولد بدی در جامعه می‌شوند و به تناسب وقت، هزینه و اهمیت زندان برای دشمن، ما هم باید توجه و تمرکز بر زندان‌ها داشته باشیم.

علیرضا بابایی فارسانی، با حکم حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها به عنوان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان منصوب شد.

بابایی پیش از این مدیرکل زندان‌های خوزستان بود که پس از حضور حاج محمدی در رییس سازمان زندان‌ها، در جایگاه روابط عمومی سازمان زندان‌ها و معاونت اداری مالی این سازمان نیز منصوب شده بود.

بر این اساس محمود ضیایی‌فرد مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان نیز به عنوان معاون اداری مالی این سازمان منصوب شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.