رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار زندانی در زندان‌های استان اصفهان وجود دارد که تاجایی که ممکن است باید از جمعیت آنها کاسته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد مهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی امروز در آیین آزادی زندانیان اصفهان و نشستی با نمایندگان گروه‌های جهادی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نباید همه توجه‌ها برای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد معطوف شود، گفت: گروه‌های جهادی باید توجه داشته باشند که وقت گذاشتن برای زندانیان در واقع سرمایه‌گذاری خوبی است که می‌توان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و استحکام بنیاد خانواده‌ها از آن بهره برداری کرد.

لزوم حمایت از خانواده زندانیان

او با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده زندانیان گفت: همه باید باور داشته باشند که خانواده زندانیان بی تقصیر هستند و حمایت از آن‌ها امری واجب است و این حمایت‌ها باید در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با بیان اینکه سه درصد از زندانیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: نجات و هدایت زنان با توجه به اینکه یک خانواده را مدیریت می‌کنند تأثیری سه برابر نسبت به نجات زندانیان مرد دارد.

او با اشاره به وجود ۱۵ هزار زندانی در زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: مردم باید بیش از گذشته به آزادی زندانیان کمک کنند و تا جایی که ممکن است از جمعیت آن‌ها کاسته شود.

حاج محمدی با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی‌های اخلاقی تنها در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها کارساز نیست، اضافه کرد: باید مسائل کشور و روند افزایش زندانیان را ریشه یابی کنیم و تا این امر انجام نشود همچنان شاهد افزایش جمعیت زندان‌ها خواهیم بود.

اشتغال در زندان‌ها به ۵۴ درصد رسید

او با بیان اینکه امروز اشتغال زندانیان به ۵۴ درصد رسیده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که میزان اشتغال زندانیان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۸۰ درصد برسد.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی با اشاره به افزایش دو برابری کمک مردم به ستاد دیه علی رغم شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی تصریح کرد: این میزان در استان اصفهان بیش از دیگر استان‌ها نمود داشته و همواره باید قدردان مردم این استان باشیم.
لزوم تقویت بخش مددکاری و بهداشت زندان‌ها
او با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی در سازمان زندان‌ها برای مددکاری اجتماعی و بخش امداد و درمان باید تقویت شود، اضافه کرد: در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل دیگر نهاد‌ها هستیم چرا که اگر در این بخش‌ها به خوبی عمل نکنیم فرصت اصلاح در زندان را از زندانیان گرفته‌ایم.

حاج محمدی با تاکید بر اینکه زندان‌های کشور زیر ذره بین رسانه‌های بیگانه هستند، تصریح کرد: از این رو باید همه سعی خود را در این راستا به کار گیریم تا بهانه‌ای دست دشمن ندهیم.

گفتنی است در این مراسم ۲۴ نفر از زندانیان استان اصفهان از بند رهایی یافتند که ۱۴ نفر از آنان زندانیان جرایم غیرعمد و ۱۰ نفر جرایم عمد بودند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.