مرادنیا گفت: شرایط اشتغال و توانمندسازی معتادین بهبود یافته برای جلوگیری از بازگشت آن‌ها به اعتیاد باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی با فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان انتظامی استان که به مناسب هفته مبارزه با اعتیاد برگزار شد با تقدیر از اقدامات خوب انتظامی استان در برخورد با سوداگران مرگ در استان، اظهار کرد: تلاشگران این عرصه شهداء زیادی در راه مبارزه و متلاشی کردن باند‌های قاچاق مواد مخدر در راستای سلامت خانواده‌ها و جامعه تقدیم کرده‌اند که این نشان از عزم جدی این نیرو در مبارزه با این بلای خانمانسوز است.

استاندار کردستان جمع‌آوری معتادان متجاهر را اقدام بسیار خوبی در این حوزه دانست و تصریح کرد: در چرخه مبارزه و درمان اقدامات خوبی صورت می‌گیرد.

او بازگشت معتادین بهبود یافته به دام اعتیاد را پاشنه آشیل مقابله با اعتیاد دانست و گفت: درمان باید به گونه‌ای باشد که پس از سپری این دوره دوباره شاهد بازگشت معتادین بهبود یافته به دام اعتیاد نباشیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه موفقیت در حوزه کاهش اعتیاد و مصرف مواد مخدر نیازمند عزم همگانی است، تصریح کرد: دیگر نهاد‌های مرتبط در این خصوص باید همت داشته باشند تا با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی در راستای پیشگیری از این آسیب اجتماعی که بسترساز بسیار از معضلات اجتماعی در جامعه است جلوگیری کنیم.

استاندار کردستان در پایان با بیان اینکه در چرخه درمان اقدامات خوبی نیز صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: درمان افراد معتاد به تنهایی کافی نیست در کنار این مهم باید شرایط برای ایجاد اشتغال افراد بهبودیافته فراهم شود تا آنان به چرخه اعتیاد باز نگردند.

او اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل بازگشت افراد معتاد به اعتیاد نبود کار و شغل و امید به آینده است همه باید در قبال این افراد احساس مسوولیت کنیم و وظیفه داریم برای تکمیل زنجیره بهبود افراد گرفتار اعتیاد تلاش کنیم.

به گفته او، باید با توجه به مقوله مهم حرفه‌آموزی افراد بهبود یافته از اعتیاد را به یک نیرو تولید برای جامعه و کمک به نهاد خانواده تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.