نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با مسئولان قضایی استان گفت: کار در قوه قضائیه و قضاوت از نظر شرعی، عاقبت کار و موقعیت اجتماعی، بسیار مهم و حساس است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به آیات و روایات متعددی که درباره قضاوت آمده است، گفت: هدف قضاوت کشف حقیقت است و قضات ما مراقب باشند از این مسیر خارج نشوند و در همه حال مراقب هوای نفس باشد.

آیت الله نورمفیدی افزود: رعایت عدالت و اخلاق مداری از مولفه‌های اساسی قضاوت است و قضات باید بدانند که این سمت حساس و مهم، به عنوان یک امانت الهی به آنان سپرده شده است.

در ابتدای این دیدار، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان گزارشی از فعالیت‌های دستگاه قضایی استان و سند تحول قضایی ارائه کرد و گفت: سند تحول چراغ راه دستگاه قضایی است و اجرای آن کیفیت و زمان رسیدگی به پرونده‌ها را بهبود می‌بخشد.

هادی هاشمیان از فراگیر شدن دادرسی الکترونیک در محاکم گلستان خبر داد و گفت: تا پیش از این دادرسی الکترونیک، یعنی حضور تصویری از طریق اینترنت در دادگاه، فقط در پرونده‌هایی که یک طرف آن در زندان بود انجام می‌شد، اما از امروز بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده‌ها فراهم شد.

 

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.