رئیس کل دادگستری گلستان گفت:فروردین و اردیبهشت امسال، میزان جرایم کیفری، ۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز ستاد پیشگیری از جرایم استان گفت: دو ماهه اول امسال، ۱۰ جرمی که بیشترین تکرار را در استان دارد در مجموع ۴ درصد کمتر شده است که کلاهبرداری با ۲۵ درصد، تهدید با ۱۵ درصد و ضرب و جرح عمدی با ۱۱ درصد بیشترین کاهش در این مدت را داشتند.

او افزود: در کنار کاهش جرایم، دعاوی حقوقی در این مدت ۴۴ درصد بیشتر شد که نشان می‌دهد مردم مطالبات خود را به جای درگیری و نزاع، از مسیر‌های قانونی دنبال می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به تبرکشی‌های هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در جریان این درگیری‌ها، در حق مردم و استان گلستان جفا شد و گردشگری استان هم خسارت دید.

هادی هاشمیان از هم استانی‌ها خواست: در انتشار و دست به دست کردن مطالب در فضای مجازی بیشتر دقت کنند و اگر مطالبی به کشف و افشای جرم کمک می‌کند به جای انتشار در فضای مجازی به دادگاه یا پلیس ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان بر ضرورت فرهنگسازی درباره مهارت‌های رفتاری و گفتگو هم تاکید کرد و گفت: عکس العمل‌های تند و خشن در برابر مسائل کوچک، نشان می‌دهد نیازمند فرهنگ سازی و آموزش بیشتر درباره مهارت‌های رفتاری در جامعه هستیم.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.