مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افزایش مبتلایان به کرونا در روز‌های اخیر، می‌تواند نشانه‌هایی از اوج گیری دوباره این بیماری و شروع موج پنجم در فارس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۹۵۱ هزار و ۶۲۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۲ هزار و ۸۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۰ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۹ هزار و ۲۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه با بستری ۲۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، به هزار و ۵۵ نفر افزایش پیدا کرده، اعلام کرد: از این تعداد، ۱۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی همچنین از بهبودی ۲۶۳ هزار و ۶۵۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۷۵۴ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشگاه تصریح کرد: با توجه به اینکه در روز‌های اخیر شاهد افزایش مبتلایان در بعضی از شهرستان‌ها هستیم و این موضوع می‌تواند نشانه‌هایی از اوج گیری دوباره کرونا و شروع موج پنجم باشد که این موضوع ناشی از ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی است و ضروری است که به صورت جدی‌تر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی اقدام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار