مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مرگ ۸ نفر دیگر، مجموع قربانیان ویروس کرونا از ابتدای شیوع تاکنون به ۴ هزار و ۷۳۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۰، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۹۴۱ هزار و ۸۹۶ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۹ هزار و ۶۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۸ هزار و ۹۴۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد شانزده هزار و ۷۱۴ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۶ هزار و ۳۴۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر سید روح اله حسینی، همچنین از بهبودی ۲۶۱ هزار و ۳۳۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن هشت هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۷۳۰ نفر اعلام کرد.

دکتر حسینی اضافه کرد: هم اکنون هزار و ۳۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۳۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ادامه داد: در آستانه یک رویداد ملی ارزشمند قرار داریم که نقش سازنده‌ای را برای روز‌های آینده ما و فرزندانمان ایفا می‌کند. بدون شک داشتن یک دولت توانمند برای مقابله با بحران‌های ناخوانده‌ای مانند کرونا، نیازمند مشارکت یکایک ما در این حرکت ملی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: در این رابطه از مردم همیشه در صحنه استان فارس می‌خواهم ضمن پایبندی مسئولانه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی؛ در این روز‌های پرشور انتخاباتی، در این حرکت آگاهانه که از نمود‌های بارز حق شهروندی و همچنین دوراندیشی یکایک ماست سهیم شده و بتوانیم با مشارکت پرشور خود، فردای امیدبخشی را برای خود و عزیزانمان به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.