رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از خیز آهسته ورودی بیماران کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سیصد و چهل و دومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به خیز آهسته ورودی بیماران کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان فارس، اظهار کرد: آمار‌ها نشان دهنده کاهش حساسیت مردم به خطرات کروناویروس و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری است.

او با اشاره به روند رو به رشد موارد ابتلا به کووید۱۹ و بستری در بیمارستان‌های استان فارس افزود: جدی نگرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و سهل انگاری در برابر کروناویروس، بار دیگر استان را به وضعیت بحرانی می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با مشارکت و همراهی مردم توانستیم موج‌های قبلی کروناویروس را پشت سر بگذاریم؛ اما با توجه به شیوع ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی، نیاز است برای جلوگیری از ورود موج‌های جدید، مردم استان بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دچار بحران‌های جدید نشویم.

دکتر لطفی از افزایش موارد مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا خبر داد و گفت: افزایش موارد درخواست سی تی اسکن برای بیماران مشکوک و یا علامت دار در مراکز ۱۶ ساعته، نشانگر نامناسب بودن وضعیت بالینی بیماران است.

او با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم افزود: کرونا به پایان نرسیده و با سرعت در حال چرخش در جامعه است، تجربه بیش از ۱۶ ماه ورود این ویروس ناخوانده به جامعه نشان می‌دهد که سهل انگاری افراد جامعه، قدرت ویروس را برای انتشار گسترده در جامعه، به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد و در صورت جدی نگرفتن، وارد موج جدید و خطرناک‌تر بیماری می‌شویم که به منزله تهدید جان عزیزانمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش خدمت مشاوره‌ای اورژانس در زمینه کروناویروس طی روز‌های اخیر خبر داد و گفت: مراکز منتخب ۱۶ ساعته از نقاط قوت دانشگاه در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کرونا است و از مردم می‌خواهیم تا در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

دکتر لطفی همچنین در این نشست آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص اقدامات حوزه‌های مختلف مانند میانگین سن مرگ و میر ناشی از کروناویروس، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان، انجام تست‌های کروناویروس، ماموریت‌های اورژانس و تحلیل‌های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

سیصدمین و چهل و دومین نشست ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز بیست و پنجم خرداد، برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار