تصویری از مریخ نورد استقامت در دهانه Jezero

جرثقیلی که مریخ نورد استقامت را تا دهانه ای در مریخ برای انجام ماموریت علمی همراهی می کرد، تصویری از این مریخ نورد را ثبت و به زمین مخابره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ساینس مگ و براساس گزارشات ناسا، دوربین‌های نصب شده بر روی جرثقیل ناسا که دیروز مریخ نورد استقامت را به سطح مریخ منتقل کرد، تصاویری را از فرود این مریخ نورد روی سطح دهانه Jezero ثبت کرد.


بیشتر بخوانید


استقامت به دهانه Jezero  رسید

تصویر زیر، مریخ نورد را که برای فرود در منطقه‌ای صخره‌ای، ۲ کیلومتری جنوب دلتای باستانی در دهانه Jezero سیاره سرخ محلی که با سیستم ناوبری خودکار پیدا شده، نشان می‌دهد. مریخ نورد شاید ۲ متر با سطح فاصله داشته باشد و گرد و غباری که در تصویر دیده می‌شود توسط موتور‌های آن ایجاد شده است. انتظار می‌رود عکس‌های بیشتری از محیط Perseverance، از جمله ویدئو، آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده منتشر شود.

جرثقیل آسمانی Perseverance مریخ را تسخیر می کند

گفتنی است که مریخ نورد استقامت، چند روز پیش محل فرود خود در سطح مریخ را به مقصد دهانه Jezero در سیاره سرخ با هدف انجام ماموریت اصلی خود که یک ماموریت علمی بود آغاز کرد. دهانه Jezero محلی است که نشانه‌هایی از حیات بر بستر دریاچه‌ای خشک و قدیمی در آن دیده می‎‌شود. این مریخ نورد پس از انجام ماموریتش، هشت لوله از ۴۳ نمونه برداری را پر از سنگ و غبار مریخ می‌کند و به محل فرود اولیه خود بر می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۰
انشاالله هرچه زودتر جوانان ایرانی باساخت بهترینها سرآمدجهان خواهندشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ایرانی ها بسیار توانمندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۱ تير ۱۴۰۰
مام تا صد سال دیگه هنوز اندر خم ساختن پرایدیم