ناسا همه قطعات فرودگر ماه خود را به ساختمان مونتاژ این سازمان فضایی آورده تا بتواند ماموریت آرتمیس ۱ را به زودی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ سازمان فضایی ناسا با طراحی یک سیستم پرتاب فضایی جدید، اکنون در یک قدمی سفر به ماه ایستاده است. مگا جکت بعدی آژانس فضایی ناسا، سیستم پرتاب فضایی (SLS) است که پیش از اولین پرتاب برنامه ریزی شده خود یعنی اواخر امسال رونمایی می‌شود. شان آریتا از دانشمندان ناسا در این پروژه گفت: "این اولین بار است که واحد پرواز کامل دور هم جمع می‌شود. همه ما واقعاً هیجان زده هستیم. "


بیشتر بخوانید


مونتاژ فضاپیمای ناسا

تابستان امسال، فضاپیمای Orion جدید ناسا با SLS جفت خواهد شد و آماده است تا در اواخر امسال به عنوان بخشی از مأموریت آرتمیس ۱، در یک پرواز آزمایشی در مدار ماه قرار بگیرد. مقامات ناسا گفتند اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پرواز در اوایل ماه نوامبر انجام می‌شود.

مرحله اصلی این فضاپیما در ۲۷ آوریل قبل از آنکه به ساختمان عظیم مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) برسد از طریق بارج به مرکز فضایی کندی ناسا رفت. این اولین باری بود که تمام اجزای موشک در یک مکان بودند و اولین باری است که یک موشک از زمان پایان ماموریت آپولو تاکنون در VAB قرار داشت. پس از ورود به VAB، مرحله اصلی موشک باید هفته‌های بعدی را در راهروی انتقال VAB سپری کند تا اینکه در بالای سیستم پرتاب فضایی قرار بگیرد تا به دو تقویت کننده موشک جامد که از قبل در High Bay 3 انباشته شده‌اند، متصل شود.

ناسا یک قدم به ماه نزدیکتر شده است

مرحله اصلی ستون فقرات موشک است که ۲۱۲ فوت (۶۵ متر) طول دارد. کارگران با استفاده از یک جرثقیل ۳۲۵ تنی مرحله اصلی را بلند کرده و آن را به یک خلیج منتقل کردند. در آنجا این قسمت در بالای سکوی پرتاب خود نصب و بین دو تقویت کننده موشک جامد به طول ۱۷۷ فوت (۵۴ متر) قرار خواهد گرفت.

تقویت کننده‌های ساخته شده توسط Northrop Grumman، نسخه‌های طولانی تری از موتور‌های موشکی جامد هستند که زمانی ناوگان شاتل‌های فضایی ناسا را تأمین می‌کردند. در واقع، هر یک از این پنج بخش قبل از اینکه برای برنامه SLS بازسازی شوند، با چندین شاتل فضایی پرواز کرده بودند. ناسا موتور‌های ساخته شده توسط Aerojet Rocketdyne را در اوایل سال جاری بعنوان بخشی از آزمایشات اجرای سبز قرار می‌دهد.

ناسا یک قدم به ماه نزدیکتر شده است

ناسا امیدوار است که در اواخر ماه نوامبر کپسول خدمه SLS و Orion را در یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین به مدار ماه بفرستد. این مأموریت که با نام آرتمیس ۱ شناخته می‌شود، بیش از سه هفته به طول خواهد انجامید و راه را برای آرتمیس ۲ هموار می‌کند که خدمه چهار نفره را در سال ۲۰۲۳ به ماه می‌برد.

ناسا یک قدم به ماه نزدیکتر شده است

استفاده از موشک شرکت اسپیس ایکس در ناسا

ناسا قصد دارد فرود فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوب با کمک فرودگر‌های توسعه یافته خود آغاز کند. در ماه آوریل، ناسا اولین هواپیمای فرودگر را انتخاب کرد که نسخه‌ای از Starship اسپیس ایکس است که برای فرود اولین خدمه آرتمیس روی ماه تدارک دیده شده است.

ناسا یک قدم به ماه نزدیکتر شده است

طبق گفته ناسا، مابقی مونتاژ باید خیلی سریع انجام شود. ناسا می‌گوید مراحل بعدی نصب آداپتور مرحله پرتاب وسیله نقلیه (LVSA) و به دنبال آن مرحله فوقانی است که به عنوان مرحله موقت پیشرانش برودتی (ICPS) شناخته می‌شود که یک مرحله بالایی با سوخت هیدروژن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار