چین ۳ فضانورد را با شنژو-۱۲ به ایستگاه فضایی جدید خود پرتاب کرد و این اتفاق باعث افزایش رقابت میان چین و ایالات متحده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، چین با موفقیت فضاپیمای Shenzhou-۱۲ را که اولین مأموریت سرنشین دار آن در پنج سال گذشته است را پرتاب کرد. فضاپیمای شنژو-۱۲ (Shenzhou-۱۲) روز پنجشنبه ساعت ۰۱:۲۲ به وقت گرینویچ، از شمال غربی چین بلند شد که این امر باعث تقویت برنامه فضایی این کشور و افزایش رقابت با ایالات متحده می‌شود.

با توجه به پخش مستقیم ویدئویی که از تلویزیون دولتی چین انجام شد، شنژو -۱۲ که به معنای "شناور الهی" است، از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین بلند شد. این پرتاب با موشک حامل Long March-۲F انجام شد. این فضاپیما سه فضانورد مرد به نام‌های نی هایشنگ، لیو بومینگ و تانگ هونگبو را با خود حمل می‌کرد.

در ویدئوی زنده دوربین مداربسته، دو دانشمند از سه فضانورد هنگام عبور شنژو از جو زمین و به دنبال جدا شدن تقویت کننده ها، با دست علامت "OK" را نشان دادند.

فضاپیمای شناور الهی چین با 3 سرنشین پرتاب شد

پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای شنژو ۱۲

به گزارش خبرگزاری‌های چینی، چن شانگوانگ معاون برنامه فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد که "پرواز کاملاً روان بود. این اولین قدم است. چالش‌های زیادی پیش روی ماست. "

طبق تصاویر دوربین مداربسته، پس از ورود به مدار، سفینه فضایی قرار است متصل شدن سریع به ماژول هسته ایستگاه فضایی درون مدار Tianhe را انجام دهد. شایان ذکراست که فضانوردان در ماژول اصلی مستقر می‌شوند و به مدت سه ماه در مدار می‌مانند. نشریه دولتی گلوبال تایمز به نقل از گائو شو معاون طراح شنجو -۱۲، اظهار داشت که توسعه فضاپیمای سرنشین دار "بالاترین استاندارد‌ها در صنعت فضایی کشور" را دنبال می‌کند.

سفینه فضایی Shenzhou-۱۲ از سه بخش تشکیل شده است - یک ماژول مدارگرد، یک ماژول برگشتی و یک ماژول پیشرانه، و دارای ۱۴ سیستم فرعی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار