رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: آموزش های محیط زیستی با برگزاری دو کارگاه آموزشی در دو روستای خراسان جنوبی ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: آموزش روستاییان باعث توانمندسازی آنان در حفاظت از محیط‌ زیست در راستای توسعه پایدار می‌شود.

او افزود: اغلب مسائل زیست‌محیطی ریشه در رفتار‌های نادرست انسان دارد و از جمله عوامل تأثیرگذار در بروز این رفتار‌ها، کمبود آگاهی و سواد زیست‌محیطی است که ناپایداری و تخریب محیط‌زیست و منابع را به دنبال داشته است.

حاتمی با بیان اینکه آموزش های محیط زیستی با برگزاری دو کارگاه آموزشی در روستا‌های حصار سنگی و زمان آباد شهرستان بیرجند به اهالی این روستاها ارائه شد؛ اظهار کرد: امسال، آموزش‌های محیط زیستی در ۴ روستای شهرستان بیرجند ارائه شد که این کارگاه ها با استقبال خوب مردم مواجه شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند ادامه داد: این کارگاه ها در خصوص پسماند و راه‌های کاهش آن، مدیریت پسماند‌های روستایی و تنوع زیستی خراسان جنوبی برگزار شد.

او نمایش فیلم‌های آموزشی، پاسخ به سوالات مردم و برگزاری مسابقه و اهداء جوایز را از دیگر برنامه‌های این کارگاه‌های آموزشی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری اهالی روستا‌ها به ویژه دهیاران و شورا‌های روستا‌ها شاهد حفاظت حداکثری از گونه‌های گیاهی و جانوری و محیط زیست در روستا‌ها باشیم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار