تازه‌ترین اخبار انتخابات شورا‌های شهر و روستای قم را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، قطار تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورا‌ها  به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است.

در این فرصت های کوتاه باقی مانده  نبض تبلیغات نامزدها در فضای مجازی و حقیقی تندتر از همیشه می زند.

در این دوره از انتخابات شوراها مانند دوره‌های پیشین نامزدهای  متعددی با سلایق و برنامه‌های مختلف پا به عرصه گذاشته‌اند و  این ما مردم هستیم که باید با نگاهی به عملکرد پنج دوره گذشته این بار  آگاهانه تر دست به انتخاب بزنیم  تا پیشرفت و آبادانی شهر را شاهد باشیم.

زندگی زیر سایه دکل های فشار برق قوی

نبود اقدام عملی برای حل مشکلات مردم به ویژه در مناطق محروم، حاکی از اهتمام ناکافی شورای شهر برای پیگیری این مسائل است، موضوعی که در شورای ششم باید جدی‌تر به آن نگاه کرد.


یکی از  نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر قم در این باره می گوید: در منطقه امین‌آباد قم، ۱۲۰ خانواده زیر دکل‌های فشار قوی برق زندگی می‌کنند، دکل‌هایی که آثار مخربی بر سلامت انسان دارند، ولی برخی مجبور هستند در این اماکن به سر ببرند.

او افزود: طی سال‌های گذشته، استانداری، شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق سه دستگاهی بودند که متعهد شدند در زمینه انتقال و جابه‌جایی ساکنان این مناطق پر خطر به پردیسان، اقدام قابل توجهی داشته باشند همچنین تصمیم بر این گرفته شده بود که از سوی راه و شهرسازی، زمین‌هایی به این امر اختصاص یابد.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم با بیان این که بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از این وعده‌ها، هنوز خبری از اقدام عملی در این زمینه نیست ،گفت: مردمی که مجبور به زندگی در امین‌آباد و دیگر مناطق پرخطر شده‌اند، جای دیگری برای سکونت ندارند و لازم است هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

نگاه ساکنین دکل‌های برق فشار قوی امین آباد به شورای ششم /تبلیغات با چاشنی تعهد محضری

او ادامه داد: همچنین گفته شده زمین‌هایی که در پردیسان برای این منظور در نظر گرفته شده بود، به طرح مسکن ملی تخصیص داده شده‌اند و کورسوی امید این مردم هم از بین رفته است.

این نامزد شورا عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر وظیفه دارند نسبت به پیگیری امور مربوط به مردم به خصوص مردم مناطق کمتر برخوردار اهتمام جدی داشته باشند، اما وقتی در  ۱۰ سال گذشته اقدام عملی را شاهد نبوده‌ایم، حاکی از نبود  پیگیری جدی نهاد‌های ذی‌‎ربط است.

 

شهردار قم :انتخاب اعضای شورای شهر بر اساس تخصص و تجربه باشد


در ادامه دعوت شخصیت های استانی به شرکت در انتخابات پرشور ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم  با تاکیدحضور پرشور و مشارکت فعال در انتخابات، بر بسیج تمامی ظرفیت‌های شهرداری قم بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری سیاسی و حمایت از نامزد یا ائتلاف خاص تأکید کرد.

او انتخابات را از اصلی‌ترین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعیین‌کننده راه و مسیر پیشرفت و آبادانی کشور دانست و افزود: با حضور ملت شریف ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی، هم مشروعیت نظام تقویت‌شده و هم سرنوشت کشور به دست مردم و با انتخاب آنان رقم خواهد خورد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر ادامه داد: شورای شهر در حقیقت حلقه واسط ارتباط شهروندان و حضور آنان در عرصه مدیریت شهری است و از طریق شوراهاست که شهروندان یک شهر می‌توانند در سطحی وسیع در امور شهر خود تاثیرگذار باشند.

شهردار قم، شورای شهر را نهادی تخصصی و اثرگذار در امور شهری دانست و اذعان کرد: انتخاب اعضای شورای شهر می‌بایست بر اساس تخصص و تجارب نامزد‌های انتخابات انجام پذیرد تا یک شورای متخصص و حرفه‌ای ایجاد و با رویکرد همکاری و تعامل سازنده شورا و شهرداری، مسیر توسعه، عمران، آبادانی و تحول در شهر هموار شود.

نگاه ساکنین دکل‌های برق فشار قوی امین آباد به شورای ششم /تبلیغات با چاشنی تعهد محضری

او با اعلام آمادگی کامل مجموعه شهرداری قم برای ارائه خدمات در جهت  افزایش مشارکت همگانی حضور در انتخابات گفت: از ابتدای برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی در مجموعه مدیریت استان، شهرداری قم همراه با ستاد انتخابات استان و عضویت فعال در کمیته‌های مختلف این ستاد از جمله کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات و کمیته پشتیبانی وظایف و مأموریت‌های محول شده را به پیش برده و با تمام توان اجرا نموده است.

شهردار قم همچنین استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌های مجموعه شهرداری در حوزه ستاد، مناطق هشت‌گانه و سازمان‌های تابعه برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر انتخابات را مورد تأکید قرار داد و افزود: پیش‌بینی‌های لازم برای خدمات‌رسانی در روز انتخابات و در شعب اخذ رأی و پشتیبانی‌های لازم در حوزه‌های مختلف با هماهنگی ستاد انتخابات استان از سوی شهرداری قم انجام شده است.

تبلیغات با چاشنی تعهد محضری


این روز‌ها که  فضای مجازی و حقیقی پرشده از وعده و وعید‌ها و شعار‌های تبلیغاتی نامزد‌ها که نوید پیشرفت و آبادانی شهر  را می‌دهند،تبلیغ  یک نامزد انتخابات شورای شهر در شبکه‌های اجتماعی توجه کاربران را به خود جلب کرد.


در اقدامی نادر و تحسین برانگیز مهدی جعفری منش، یکی نامزدهای شورای شهر قم با حضور در دفتر ثبت اسناد رسمی تعهد محضری داد که ضمن عمل به تعهداتش در صورت پیروزی در این دوره از انتخابات شورا، نصف حقوق هر ماه خود را تا پایان ۴ سال خدمت،صرف مخارج ایتام، نیازمندان و بیماران صعب العلاج کند.

نگاه ساکنین دکل‌های برق فشار قوی امین آباد به شورای ششم /تبلیغات با چاشنی تعهد محضری

همه امکانات برای برگزاری یک انتخابات پر شور در استان فراهم شده است انتخابات شورای اسلامی شهر قم به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و ۳۳۹ داوطلب برای نشستن بر روی یکی از ۱۳ کرسی این شورا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند .

به گفته مرتضی حیدری فرماندار قم در استان قم ۴۹۰ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱۸ نفر تائید صلاحیت شدند. ۳۶۹ نفر از افراد تائید صلاحیت شده آقا و ۴۹ نفر خانم هستند.

تعداد افراد تایید صلاحیت شده در استان قم به تفکیک  ۳۳۹ نفر در شهر قم،  ۱۸ نفردر شهر قنوات،  ۱۱ نفر در شهر دستجرد، ۲۰ نفر در شهرجعفریه ، ۱۲ نفر در شهر سلفچگان و۱۸ نفر در شهر کهک  است.

به گفته معاون امنیتی سیاسی استانداری قم  ۸۴۶ هزار تن واجد شرایط رأی و ۲۰ هزار ۷۱ تن رأی اولی داریم که به سن تکلیف سیاسی رسیده‌اند .

بر اساس قانون، تبلیغات  ششمین دوره  انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲۴ امروز ۲۶ خرداد ماه به پایان می رسد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
به وضعیت منطقه چهل اختران رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
کمتر روضه بخونید
آخرین اخبار