تازه‌ترین اخبار انتخابات شورا‌های شهر و روستای قم را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،با نزدیک شدن به موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بحث انتخاب افراد شایسته و معیار‌های یک انتخاب اصلح در اداره کشور و شهر و روستا  به یکی از بحث‌های داغ در میان شهروندان قم تبدیل شده است.

در قانون اساسی برای شوراهای اسلامی وظایف و اختیاراتی تعریف شده، بنابراین مردم در انتخاب اعضای شوراها باید دقت کنند که افرادی اصلح، کارشناس و دلسوز وارد این نهاد شوند تا بتوانند ضمن پیگیری حقوقشان، بهترین تصمیم ها را برای آبادانی و توسعه شهر و روستا اتخاذ کنند.

طبق ماده ۷۵ قانون و ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم خردادماه آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

همه امکانات برای برگزاری یک انتخابات پر شور در استان فراهم شده است انتخابات شورای اسلامی شهر قم به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و ۳۳۹ داوطلب برای نشستن بر روی یکی از ۱۳ کرسی این شورا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

اسامی نهایی داوطلبان شورا‌های اسلامی روستایی قم

بیژن سلیمان پور،،رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: اسامی داوطلبان انتخابات شورای روستایی آماده شده است و تنها ۲ مورد نسبت به رد صلاحیت شکایت داشتند که شکایت آن دو نفر نیز در دست بررسی است و امیدواریم نهایی و آگهی شود.

او با اشاره به این که هر داوطلب انتخابات شورا‌های شهر و روستا می‌تواند یک ستاد انتخاباتی تدارک ببیند گفت: در این دوره به تمام ستاد‌های انتخاباتی اعلام شده که شیوه نامه‌های بهداشتی شامل پرهیز از برگزاری تجمع و پرهیز از برگزاری مراسم در فضای بسته و تبلیغات باکمترین تعداد و سخنرانی‌ها نیز با حضور ۳۰ درصد جمعیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در فضای باز نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وبا حضور ۳۰ درصد جمعیت صورت گیرد.

نگاه شایسته سالار به نامزد‌های شورای شهر قم/ گردهمایی دختران رای اولی در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس ستاد انتخابات استان قم با اشاره به آمادگی‌ها در قالب ۷ کمیته برای برگزاری انتخابات ۳ گانه در استان قم گفت: تعداد ۲۲ هزار نفر برای برگزاری این انتخابات آموزش‌های لازم را دیده اند.

او با اشاره به آماده سازی ۷۲۲ شعبه اخذ رای در استان قم گفت: از این تعداد ۶۰۴ شعبه در شهر قم و ۱۱۸ شعبه نیز در بخش‌های تابعه استان تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قم از فراهم بودن تمامی زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات شورا در استان قم خبر داد و افزود: فرآیند انتخابات در ۲۴ کلانشهر کشور از جمله قم به صورت الکترونیکی خواهد بود و برای اخذ رای و جلوگیری از ازدحام جمعیت برای هر شعبه اخذ رای چندین صندوق اخذ رای الکترونیکی پیش بینی شده است.

او با اشاره به ورود تمام صندوق‌های الکترونیکی به استان افزود: ۱۰۰۰ نفر از کاربران با آموزش‌های لازم برای چگونگی فرآیند اخذ رای الکترونیکی آشنا شده اند.

شرکت در انتخابات وظیفه همگانی است


 آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید در خصوص انتخابات ۲۸ خرداد گفت: همه وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و به نامزد اصلح رای بدهیم.

نگاه شایسته سالار به نامزد‌های شورای شهر قم/ گردهمایی دختران رای اولی در حرم حضرت معصومه(س)

او افزود: در این موقعیت حساس، همه قشر‌های مختلف مردم وظیفه دارند در انتخابات ۲۸خرداد حضوری پرشور و گسترده داشته باشند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم تشکیل است گفت: نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم و رای یک نفر هم منشا اثر است.

نگاه شایسته سالار به نامزد‌های شورای شهر قم

روح‌الله رازینی، عضو کمیته ارزیابی و مصاحبه مجمع هم‌افزایی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در تشریح روند گزینش از داوطلبان حضور در لیست مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی برای شورای شهر قم اظهارکرد: این روند مبتنی بر یک بررسی تخصصی و بی‌طرفانه صورت گرفت که بر اساس شاخص‌های درنظر گرفته شده؛ ۲۸ نفر توانستند نمره بالای ۳۰ را کسب کنند و این رقم دو برابر ظرفیت لیست نهایی شورای شهر قم بود.

عضو کمیته ارزیابی و مصاحبه از روند گزینش داوطلبان حضور در لیست مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی افزود: در ادامه کارنامه این ۲۸ نفر از سوی مجمع هم‌افزایی به شور گذاشته شد که از این تعداد ۷ نفر به صورت مشترک از سوی اعضای مجمع برگزیده شدند.

نگاه شایسته سالار به نامزد‌های شورای شهر قم/ گردهمایی دختران رای اولی در حرم حضرت معصومه(س)

او درخصوص روند انتخاب نامزد‌های لیست مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی تصریح کرد: برای انتخاب نامزد‌های انتخاباتی، چهار حوزه تخصصی در زمینه فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، مدیریتی و اقتصادی و حوزه حقوقی درنظر گرفته شده است و کسانی که در این حوزه‌ها سرآمد باشند به عنوان نامزد‌های نهایی مجمع هم‌افزایی انتخاب خواهند شد.

رازینی با اشاره به این‌که یکی از اتفاقات خجسته در بحث انتخاب نامزد‌های انتخاباتی، شناخت افراد متخصص و متبحر بود؛ اظهار کرد: به عنوان نمونه در جریان بررسی صلاحیت نامزد‌های مجمع هم‌افزایی با چند فرد دارای دکترای عمران مواجه شدیم در که حوزه بین الملل و کشور‌های دیگر دارای کارنامه بودند.

عضو کمیته ارزیابی و مصاحبه مجمع هم‌افزایی تاکید کرد: این سرمایه‌ها باید مورد استفاده قرار بگیرد و امیدواریم در همه انتخابات‌ها یک نگاه شایسته سالار حاکم شود.

گردهمایی دختران رأی اولی در حرم حضرت معصومه (س) 



هم زمان با آغاز دهه کرامت جشن «دختران آفتاب- نوجوانان رأی اولی» با حضور حدود ۲۰۰ نفر از دختران فعال رواق نوجوان آستان مقدس بانوی کرامت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ظهر دیروز در شبستان حضرت زهرا سلام الله علی‌ها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 

نگاه شایسته سالار به نامزد‌های شورای شهر قم/ گردهمایی دختران رای اولی در حرم حضرت معصومه(س)

در این مراسم جشن خانم فخر روحانی، استاد حوزه علمیه خواهران و کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها، انتخابات و رسالت دختران امروز در میدان ولایت مداری و انتخابات برای دختران نوجوان حاضر در جلسه سخنرانی کرد.

این کارشناس معارفی مهم‌ترین رسالت دختران را دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت امروز بانوان و دختران دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است، چراکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران حرم است و برای حراست از این حرم و حفاظت از ولایت ائمه معصوم باید از این حرم حفاظت و حراست شود.

مداحی حسن شالبافان، شعر خوانی با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها از سوی مجید تال و خانم اشعری، شاعر اهل بیت (علیه‌السلام) و گفت و گو با دختر شهید سردار شعاعی از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود که به صورت زنده از شبکه دو سیما برای دختران نوجوان ایران اسلامی پخش شد.

نگاه شایسته سالار به نامزد‌های شورای شهر قم/ گردهمایی دختران رای اولی در حرم حضرت معصومه(س)

به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در استان قم ۸۴۹ هزار تن واجد شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو هستند که از این بین ۲۰ هزار و ۷۱ تن رای اولی هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
این مجری صدای خوبی ندارد خیلی معمولی