تازه‌ترین اخبار انتخابات شورا‌های شهر و روستای قم را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پنج روز از فرصت طلایی تبلیغات قانونی نامزدهای شورای شهر برای انعکاس برنامه هایشان  گذشت .

روزهایی را  پشت سر می گذاریم که فضای مجازی و حقیقی پرشده از وعده و وعیدها و شعارهای تبلیغاتی نامزدها که نوید پیشرفت و آبادانی شهر  را می دهند.

کمی که به عقب نگاه کنیم  ناکارآمدی برخی از اعضای شورا در دوره پنجم  تلنگری است که  اینک با دقت بیشتر وانتخاب آگاهانه، افراد شایسته  را انتخاب و روانه دوره ششم شوراهاکنیم تا سرنوشت بهتری برای شهرمان  رقم بخورد.

حمله به عکس‌ تبلیغاتی نامزد‌های رقیب انتخابات شورا

بر اساس قانون، تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ خرداد ماه ادامه دارد.

صحبت از  تبلیغات انتخاباتی که به میان می آید فرق بین نامزد پولدار، بی پول یا کم پول را می توان از روی تبلیغاتشان فهمید.

 تبلیغات محیطی اغلب از سوی  نامزدهای متمول و دارای سابقه عضویت در شورا که شهر را به نوعی با پوسترهای تبلیغاتی جلد کرده اند ! دیده می شود ،تبلیغات در فضای مجازی هم  علاوه بر نامزدهای متمول شامل نامزدهای غیرمشهور، جوان و کم برخوردار به لحاظ مالی می شود  که با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات این نوع تبلیغات رونق بیشتری به خود گرفته است.

اما آن چه به تازگی در تبلیغات محیطی به چشم می خورد  برخی هواداران نامزدهای شورای  شهر در حرکت ناجوانمردانه  اقدام به پاره کردن عکس و پوسترهای تبلیغاتی برخی نامزدهای رقیب در سطح شهر کرده اند.

حمله به عکس‌ تبلیغاتی نامزد‌های رقیب انتخابات شورا / اعزام ۲۸۰۰ مبلغ دینی به سراسر کشور ویژه انتخابات

نکته جالب توجه این که هوادار نامزدی که بنر تبلیغاتی اش از سوی رقیب سرنگون شده در فضای مجازی می نویسد: "با  تخریب و پاره کردن بنرهای آقای ....فهمیدیم راه را صحیح انتخاب کرده ایم./

هم‌اندیشی نامزدهای رسانه‌ای انتخابات شورای شهر قم

برخی  چهره‌های رسانه‌ای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم  نسبت به انحصارطلبی برخی افراد در طراحی لیست‌های انتخابات  شورای شهر انتقاد کرده اند.

البته حضور چهره‌های رسانه‌ای در میان داوطلبان شورای اسلامی شهر با توجه به شناخت دقیقی که از مسائل مهم مردم و شهر و تلاشی که  برای پیگیری مشکلات شهری در رسانه ها داشته اند، قابل توجه است.

حمله به عکس‌ تبلیغاتی نامزد‌های رقیب انتخابات شورا / اعزام ۲۸۰۰ مبلغ دینی به سراسر کشور ویژه انتخابات

تلاش برای قطع نشدن  برق در روز انتخابات

 

بیژن سلیمان پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم  در جلسه شورای اطلاع رسانی گفت:۲۲ هزار نفر در برگزاری انتخابات بیست و هشتم خردادماه مشارکت دارند ضمن این که تمام تمهیدات لازم از جمله صندوق‌های الکترونیکی و دستی، تعرفه‌ها و اوراق به استان وارد  شده‌است.

او ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای بسیار آسان، امن و سریع است و با توجه به این که این صندوق‌ها دارای برق اضطراری هستند نگرانی در زمینه قطع برق در روز انتخابات وجود ندارد.

حمله به عکس‌ تبلیغاتی نامزد‌های رقیب انتخابات شورا / اعزام ۲۸۰۰ مبلغ دینی به سراسر کشور ویژه انتخابات

سلیمان پور تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه استان، این است که در روز انتخابات قطعی برق نداشته باشیم، ولی با وجود این که این صندوق‌ها دارای باطری ذخیره هستند، بدترین شرایط نیز پیش بینی و امکان تبدیل انتخابات الکترونیکی به دستی نیز در نظر گرفته شده‌است.

او با بیان این که انتخابات شورا‌های اسلامی در شهر قم به صورت تمام الکترونیکی است، افزود: در ۲ ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات در استان آموزش دیده اند.

۲۸۰۰ مبلغ دینی  ویژه انتخابات به سراسر کشور اعزام شدند


حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی،دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی گفت: این قرارگاه حوزوی از ابتدای فعالیت خود  تلاش کرده که از اشخاص و گروه‌ها در هیچ انتخاباتی حمایت نکند و اعضای این قرارگاه مشارکت حداکثری در انتخابات را مورد تأکید قرار می‌دهند.

 او ادامه داد: فعالیت‌های این قرارگاه از تابستان گذشته آغاز شد که به‌صورت مردمی است و اعضای آن در اتفاقاتی نظیر سیل و زلزله و کرونا فعال بوده‌اند.

گرجی گفت: ۲۸۰۰ مبلغ در قالب ۱۱۰ گروه تبلیغی به سراسر کشور اعزام شدند و با هماهنگی صورت گرفته با دفتر تبلیغات اسلامی  ان شاء الله شاهد انتخاباتی با مشارکت بالا باشیم.

حمله به عکس‌ تبلیغاتی نامزد‌های رقیب انتخابات شورا / اعزام ۲۸۰۰ مبلغ دینی به سراسر کشور ویژه انتخابات

مسئول اجرایی طرح علاج مشکلات ادامه داد: این قرارگاه علاوه بر فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد با بیش از ۱۰۰ مجموعه حوزوی فعال در عرصه انتخابات ارتباط دارد و موضوعی که برای ما مورد تأکید است این که این مجموعه‌ها در خط انقلاب باشند.

دبیر قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی عنوان کرد: این قرارگاه تلاش می‌کند مجموعه‌های فرهنگی و جهادی را با حفظ هویتشان هم‌افزا کرده و برای انتخابات این اقدام را انجام داده‌ایم، در حوزه دانشی و مهارتی دچار ضعف هستیم و اگر درزمینهٔ فرهنگی دچار ضعف هستیم به خاطر این است که دانش و مهارت کافی نداریم، در قرارگاه انقلاب اسلامی برای هر دو موضوع دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت افزایش را برگزار می‌کنیم.

آیت الله سبحانی: برای حفظ مصالح کشور در انتخابات شرکت کنیم

علاوه بر آیات مکارم شیرازی،نوری همدانی ،علوی گرگانی، آیت الله جعفر سبحانی هم  با صدور بیانیه‌ای همه آحاد مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

در بیانیه این مرجع تقلید آمده است: وحدت کلمه نعمت الهی است که برای خود برکاتی دارد. خداوند منّان امر می‌کند که همگان به «حبل‌الله المتین» تمسک جویند.

حمله به عکس‌ تبلیغاتی نامزد‌های رقیب انتخابات شورا / اعزام ۲۸۰۰ مبلغ دینی به سراسر کشور ویژه انتخابات

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم. ان شاء الله مشکلات موجود به فضل الهی و در پرتو وحدت کلمه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار