رئیس بانک مرکزی انگلیس:

ارز دیجیتال روش مناسبی برای پرداخت نیست

رئیس بانک مرکزی انگلیس گفته است که ارز‌های دیجیتال روش مناسبی برای پرداخت نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس، روز دوشنبه در یک کنفرانس مجازی با اشاره به ارز‌های دیجیتال، نسبت به استفاده از ارز‌های رمزپایه برای پرداخت هشدار داد. او گفت: "ارزش آن‌ها به طور قابل توجهی نوسان دارد. به همین دلیل است که آن‌ها در کل راه خوبی برای پرداخت نیستند. "

به نظر می‌رسد آخرین نوسانات قیمت، اظهارات وی را تأیید می‌کند. بیت کوین بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، پس از افت حدود ۳۰ درصدی از اواسط آپریل، از جمعه حدود ۹ درصد رشد داشته است. ایلان ماسک، که نظرات او بازار را فریب می‌دهد، آخر هفته از طریق اشتراک گذاری یک توئیت گفت که شرکت تسلا اجازه معاملات بیت کوینی را می‌دهد، یعنی دوباره بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت قبول خواهد کرد.

خطر گرفتار شدن در بازار ارزهای دیجیتال

بیلی به عنوان یک منتقد برجسته در بین بانک داران ظاهر شده است. کمتر از یک ماه پیش، او گفت که خطر "گرفتار شدن" با این نوآوری مالی، وجود دارد. روز دوشنبه نیز، او هشدار خود را دوباره تکرار کرد که افرادی که می‌خواهند ارز دیجیتال بخرند باید آماده از دست دادن پول خود باشند.

ارز دیجیتال روش مناسبی برای پرداخت نیست

اندرو بیلی گفت: "با توجه به نوسانات ارزش دارایی و با توجه به این واقعیت که هیچ دارایی واقعی زیر بنای آن‌ها نیست، من می‌ترسم! اگر می‌خواهید آن‌ها را بخرید، لطفاً درک کنید که می‌توانید ضرر کنید و تمام پول خود را از دست بدهید." بانک مرکزی انگلیس به همراه خزانه‌داری این کشور در حال بررسی ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

همچنین در روز‌های اخیر ایلان ماسک توئیتی رمزآمیزی را منتشر کرده که بسیاری از افراد در جهان دارایی‌های دیجیتال آن را به عنوان جدایی میلیاردر از بیت کوین تعبیر کردند و این توئیت شامل آرم بیت کوین و یک شکلک قلب شکسته بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار