در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۹۹۱ واحدی روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دوشنبه (۲۴ خرداد ماه) شاخص کل بورس با رشد ۸ هزار و ۹۹۱ واحدی به میزان ۰.۷۹ درصد روی پله یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات این بازار امروز به حدود رقم چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید. «کگل»، «شستا» و «وپاسار» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «غکوروش»، «ولکار»، «خپارس» سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص فرابورس، اما ۲۳ واحد رشد کرد که ارزش معاملات در این بازار ۱۹ هزار میلیارد تومان بود.



شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۹۰۰ واحدی به میزان ۰.۲۴ درصد روی پله ۳۷۶ هزار و ۳۲۸ قرار گرفت، همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۸۳۹ سهم به ارزش ۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان رسید.


شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۳.۱۹ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۴۵۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۱.۶۷ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وپاسار، وپارس و وسخوز به ترتیب با ۱۱۶۴.۳۴، ۴۶۱.۷۴ و ۱۸۶.۴۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد کگل، شستا و فولاد به ترتیب با ۱۵۲۶.۷۹، ۱۲۷۹.۵ و ۹۵۳.۳۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های وهور، آریا و اتکای به ترتیب با ۳.۹۸، ۳.۶۱، ۳.۳۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشتند. همچنین نماد غصینو، ذوب وهرمز به ترتیب با ۱۴.۱۹، ۸.۴۲ و ۷.۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه فرآورد‌ه‌های نفتی، فلزات اساسی، بانک‌ها، شیمیایی، سیمان و کانی فلزی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت سهام در بورس

سهام شرکت‌های ساراب، کدما و خگستر بیشترین افزایش قیمت و سخاش، چکاوه و دامین بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین عرضه و تقاضا در سهام

سهام شرکت‌های ولکار، سیتا و خگستر بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های سنیر، خزر و ثنوسا بیشترین عرضه برای فروش را در بورس تهران داشتند.



همچنین سهام شرکت‌های فتوسا، وسپهرو سپیدما بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های کمرجان، فرابورس و سدبیر بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.

حجم معاملات سهام

نماد‌های خپارس، خودرو و خبهمن بیشترین حجم معامله و نماد‌های پالایش، وصندوق ۲ و دارایکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های کرمان، سپیدما و اراد ۳۲۴ بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۳۲۴، اراد ۲۱۴ و اراد ۳۱۴ بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار