معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بازرسین سازمان صمت گلستان، ۳ تن گندم بذری فاسد را در یکی از واحد‌های تولیدی آرد شهرستان گرگان توقیف کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان  با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  با نظارت دقیق بر عملکرد واحد‌های تولیدی در سراسر نقاط استان با هرگونه تخلفات احتمالی مطابق قانون برخورد خواهند کرد.

او افزود: در پی گزارشات دریافتی ستاد خبری سازمان صمت، مبنی بر بروز تخلفات احتمالی تعدادی از واحد‌های تولید کننده آرد در سطح استان گروهی از بازرسان برای رسیدگی و بررسی موارد مطروحه اعزام و پس از بررسی‌های به عمل آمده تخلف فروش کالای تقلبی در یک واحد تولیدی آرد شناسایی و محرز شد.

اصغری همچنین با بیان اهمیت این موضوع از مدیران واحد‌های تهیه و توزیع آرد در سراسر استان خواست: با رعایت موضوعات بهداشتی و سلامت محصول نهایی در تولید آرد مناسب و باکیفیت که رابطه مستقیم با تهیه نان مرغوب به عنوان قوت اصلی مردم را دارد کوشا بوده و شرکت‌های تهیه و توزیع کننده گندم را موظف به رعایت چهارچوب موازین قانونی دانست.

او با اشاره به حضور احتمالی برخی از سودجویان و دلالان خرید و فروش گندم در سطح بازار از برخورد قاطعانه با خاطیان این عرصه خبر داد و خروج هر گونه گندم امانی دولتی بدون داشتن حواله از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی را ممنوع دانست و افزود: در صورت فروش غیرقانونی گندم و مشاهده تخلف عرضه خارج از شبکه برابر قانون با واحد‌های خاطی برخورد خواهد شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، استفاده از گندم و آرد با قیمت و کیفیت مناسب، توجه بیشتر به موضوع آموزش تولیدکنندگان و همکاری مردمی در امر تخلف‌یابی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۲۴ را از راهکار‌های اصلی کاهش تخلفات اعلام کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.