آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌ها در خراسان شمالی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در انتخابات ملاک، رای مردم، قانون و صندوق رای است، گفت: در انتخابات باید اخلاق انتخاباتی هم رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری افزود: افرادی که در ستاد‌ها برای کار تبلیغاتی ورود پیدا می‌کنند باید اخلاق انتخاباتی را بیشتر رعایت کنند.

حضور پرشور در انتخابات راه حل مشکلات است

سردار چمن فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: عدالت خواه، ضد فساد و مردمی بودن از جمله ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است.

سردار چمن افزود: ما دنبال مصداق برای انتخاب نیستیم؛ اما دنبال این هستیم که مبانی انقلابی و الهی و گفتمان امامین انقلاب در جامعه آنچنان بصیرتی را برای مردم فراهم کنند که وقتی یک کاندیدایی برای ریاست جمهوری انتخاب شد مسیر اصلی نظام و قانون اساسی را دنبال کند.


بیشتر بخوانید


او افزود: برای بهبود وضعیت فعلی تنهاترین و مهمترین راه، حضور پرشور در انتخابات است چرا که با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فردی اصلح می‌توان مشکلات را تا حدودی حل کرد؛ لذا همه اعضای جامعه و دلسوزان نظام باید برای بصیرت افزایی از خانه‌های خودشان شروع کنند و نسبت به تبیین اهمیت انتخابات در جامعه برای تشکیل یک دولت قوی و انقلابی اقدام کنند.

سردار چمن عنوان کرد: ما در بحث انتخابات باید ولایت مداری را مهمترین اصل بدانیم چرا که وقتی شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است، باید تکلیفمان را انجام دهیم.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با تاکید بر اینکه انتخاب باید آگاهانه باشد، گفت: باید در انتخابات کارنامه افراد نیز بررسی شود تا علاوه بر مشارکت حداکثری، به انتخاب اصلح نیز دست یابیم.

سردار چمن عنوان کرد: با حضور پر شور در انتخابات باید جواب محکمی به دشمنان بدهیم و فردی را انتخاب کنیم که معتقد به مردم و جوانان باشند و حقیقتاً عدالت خواه و ضد فساد باشد و یک چنین دولتی می‌تواند به وضعیت کشور سامان دهد.

بیش از ۷هزار و۵۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم استان واجد شرایط اخذ رای هستند

مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همایش منتخبین اعضای تشکل‌های دانش اموزی (رای اولی) گفت: ۴ تشکل اعم از (بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، هلال احمر و اتحادیه انجمن اسلامی) در آموزش و پرورش فعال هستند.

مودی ادامه داد: بیش از ۷۵۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم استان واجد شرایط اخذ رای هستند که نقش بسزایی در حضور حداکثری دارند

او عنوان کرد: هر کدام از دانش آموزان رای اولی به عنوان سفیران انتخابات با حضور خود در پای صندوق‌های رای ولایت پذیری به نمایش می‌گذارد.

وجود ۱۷هزار رای اولی در خراسان شمالی

احمد برادران رئیس ستاد انتخابات استان در همایش منتخبین اعضای تشکل‌های دانش آموزی استان (رای اولی ها) با بیان اینکه ۱۷هزار نفر رای اولی در انتخابات امسال داریم، افزود:تمام دانش آموزان باید بدانند که غفلت از آموزش و پرورش غفلت از آینده کشور است.

او  خطاب به رای اولی‌ها آنان را ملزم به شناختن جایگاه کشور در دنیا دانست و تصریح کرد: دانش آموزان باید آگاهی لازم در خصوص جایگاه ایران و‌اولویت‌های این کشور بدانند، زیرا رای آن‌ها در تصمیم گیری‌ها اثراث مثبت به همراه خواهد داشت.

برادران تصریح کرد: انتخابات شورا‌های دانش آموزی موجب آماده سازی دانش آموزان جهت فرایند انتخاب و گزینش می‌شود که این مهم در انتخابات کشور هم تاثیر فراوانی خواهد داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/د 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.