مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش‌سوزی در سطح سه هکتار از مراتع شهرستان سمیرم، عصر روز جمعه اطفا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عصر امروز آتش‌سوزی در حدود سه هکتار از مراتع منطقه "چهارراه" سمیرم اتفاق افتاد و پس از یک و نیم ساعت تلاش عوامل امدادی و تیم‌های محلی، خاموش شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ حریق در باغ‌ها، مراتع و پوشش‌های جنگلی استان به وسعت ۲۴ هکتار رخ داده است.

شیشه فروش با بیان اینکه بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در سمیرم رخ داده است، تصریح کرد: این شهرستان بیشترین وسعت مراتع استان را دارد و از جمله دلایل آتش‌سوزی در آن می‌توان به خشکی شدید پوشش‌ گیاهی و حضور دامداران و عشایر در منطقه اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به انتقال سه مصدوم توسط بالگرد اورژانس هوایی استان در روز جاری اشاره و اضافه کرد: بعدازظهر امروز یک مادر باردار با جنین سقط شده اش برای تعویض دریچه قلب توسط اورژانس هوایی از گلپایگان به بیمارستان شهید چمران اصفهان منتقل شد.

وی افزود: همچنین امروز ۲ مصدوم ناشی از وقوع حادثه ترافیکی در داران در غرب استان توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر منتقل شدند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ پرواز امدادی بالگرد در استان صورت گرفته است و ۱۶ مصدوم حوادث مختلف به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان اصفهان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و ۹۵ درصد از عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

سمیرم به عنوان نخستین ذخیره‌گاه جنگلی اُرس، در جوار زاگرس مرکزی و دنا و همچنین ۲ ذخیره‌گاه جنگلی داغباشی و تنگ‌ خشک با افزون بر ۵۲۷ هزار هکتار مساحت جغرافیایی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی، مرتعی و جنگلی و ۸۱ هزار هکتار رویشگاه جنگلی، جزو حوزه الگویی سازمان جنگل‌های کشور محسوب می‌شود.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.