مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کنترل و مهار آتش‌سوزی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از مراتع ارجنک شهرستان خوانسار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌ فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کنترل و مهار آتش‌سوزی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از مراتع ارجنک شهرستان خوانسار خبر داد و گفت: آتش سوزی مراتع خوانسار ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه با تلاش عوامل امدادی و تیم‌های محلی، این حریق، کنترل و در مدت ۲ ساعت اطفاء شد.

شهرستان ۳۲ هزار نفری خوانسار با ۹ هزار هکتار زمین زراعی و باغی در ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

شیشه فروش با بیان اینکه از ابتدای امسال  تا کنون حدود هفت فقره آتش‌سوزی در ۱۷ هکتار از پوشش‌های گیاهی، باغ‌ها و مراتع استان اصفهان رُخ داده است افزود: دلیل وقوع این حادثه‌ها بی‌احتیاطی گردشگران، مرتعداران و دامداران است.

او از مردم خواست در صورت مشاهده آتش در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی، آن را در اسرع وقت به شماره‌های ۱۱۲ هلال احمر یا ۱۵۰۴ فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند.

۹۵ درصد از عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود صد هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.