سفیر ایران در آستانه:

دیدگاه قزاقستان به توسعه روابط با کشورمان مثبت است

سفیر کشورمان در قرقیزستان گفت: دیدگاه قزاقستان درباره توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران مثبت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مجید صمدزاده سفیر کشورمان در قرقیزستان در دیدار با استاندار در تبریز گفت: در دوران شیوع کرونا، ترانزیت کالا میان ایران و برخی از کشور‌های منطقه قطع شد؛ اما قزاقستان صادرات، واردات و ترانزیت و مبادله کالا با ما را بدون وقفه ادامه داد.

او با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین آذربایجان شرقی و قزاقستان افزود: حوزه‌های تجارت، معدن و حمل و نقل می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای همکاری باشد که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

او اعلام کرد: آمادگی کامل داریم تا ضمن معرفی توانمندی‌های آذربایجان شرقی، زمینه آشنایی و مراودات بخش خصوصی استان با فعالان اقتصادی قزاقستان را فراهم کنیم.

سفیر کشورمان در قرقیزستان حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی را در قزاقستان خواستار شد و گفت: آسیای میانه یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک است.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش محوری استان در توسعه روابط با کشور‌های همسایه گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه حضور پر رنگ‌تر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان در بازار‌های منطقه را فراهم کنیم.

 اواز تدوین بسته همکاری‌های مشترک استان با کشور‌های همسایه خبر داد و افزود: در این بسته اقتصادی، ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های استان گردآوری شده است.

او با تأکید بر اینکه حضور در کشور‌های همسایه باید سازمان یافته باشد ادامه داد: در روند توسعه روابط خارجی باید بر مزیت‌ها تمرکز کنیم.

استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و کشور‌های آسیای میانه اظهار کرد: فعالان اقتصادی ما در بازار آسیای میانه حضور جدی ندارند؛ درحالی‌که زمینه‌های مشترک فراوانی برای همکاری با این کشور‌ها داریم.

پورمحمدی با بیان اینکه عرصه روابط بین‌الملل، عرصه رقابت است افزود: استفاده از زمینه‌های مشترک همکاری، نیازمند ثبات سیاسی و بهبود روابط بین‌الملل است و امیدواریم این فرصت بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.