آیین فارغ التحصیلی و نخستین پرواز مستقل ۳ نفر از خلبانان جوان پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رسولی فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز در مراسم نخستین پرواز مستقل ۳ خلبان پایگاه شکاری تبریز گفت: باعث افتخار است که در این خطه از جغرافیایی کشورمان فرزندان این کشور تمام مراحل آماد، باز آماد، نگهداری و اورهال هواپیما‌های پیشرفته جهان و نیز هواپیما‌های بومی خودمان را انجام می‌دهند و افتخار می‌کنیم جوانان تیزپرواز ما از مراحل اولیه آموزش و مراحل بالاتر در این پایگاه آموزش می‌بینند.

 رسولی افزود: امروز ۳ نفر از خلبانان تیزپرواز، پرواز مستقل خود را انجام دادند و آماده رزم برای حفاظت و صیانت از آسمان کشورمان شدند و این پایگاه در حال حاضر یک سوم از آسمان کشورمان را حراست می‌کند و این آموزش‌ها پیام‌های خاصی برای دشمنان و دوستان کشور عزیزمان دارد.

دوره سولو به دوره‌ای از آموزش خلبانی گفته می‌شود که هنرآموز پس از آموزش دوره‌های زمینی و تئوری و پرواز در کنار استاد خلبان می‌تواند به تنهایی برای اولین بار پرواز کند و پس از پرواز موفقیت آمیز طبق یک سنت بین المللی در عرصه هوانوردی توسط پیشکسوتان خلبانی سطل آبی بر روی خلبان جوان ریخته می‌شود.

پایگاه دوم شکاری تبریز با بهره گیری از زبده‌ترین خلبانان و مهندسان پرواز به عنوان آشیانه عقابان تیز پرواز شمال غرب کشور، امنیت هوایی پایدار برای مردم این خطه از میهنمان و توسعه علمی و فن آوری را برای بخش دفاع هوایی فراهم کرده است.

نام این پایگاه به نام شهید فکوری، نخبه نیروی هوایی جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.