در مراسم نکوداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از کتاب تاثیر اندیشه امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نویسندگان کتاب تاثیر اندیشه امام خمینی (ره) بر سیاست خارجی  رحمت مهدوی و محمد افروزی اسفنجانی با مقدمه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم است.

این کتاب یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است.

اصول نظری امام خمینی (ره) در باب سیاست خارجی، رویکرد عملی امام خمینی در زمینه سیاست خارجی و مواضع امام پیرامون وقایع موثر سیاست خارجی در دوران دفاع مقدس موضوعات و عناوینی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) افکار مسلمانان دنیا را بیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تاثیرگذاری اندیشه‌های امام خمینی بر سیاست خارجی افزود: نقش امام و مقام معظم رهبری در جریان ایستادگی و مقاومت در برابر اسرائیل غاصب نقش برجسته‌ای است.

او گفت: در انتخابات پیش رو نیز که در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود حضور حداکثری بسیار پرمعنی است و نشان دهنده اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمانی که دشمن تهدیداتش زیادتر شده است، انسجام داخلی بیشتر شده و امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز برخلاف آنچه که دشمن برنامه ریزی می‌کند پیش برود و مردم با حضور خود توطئه‌ها را خنثی کنند.

امام جمعه تبریز گفت: دو هفته قبل نیز اسرائیل دوباره جنگی علیه مردم غزه آغاز کرد، اما با توجه به هجمه عظیمی که از جهان اسلام علیه اسرائیل غاضب وارد شد نتانیاهو مجبور به عقب نشینی شد و مردم مظلوم غزه پیروز شدند البته در این پیروزی جمهوری اسلامی ایران نیز نقش داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.