نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باید با امیدآفرینی در جامعه مانع توطئه دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات پیشرو و هدف قرار دادن امید و انگیزه مردم توسط دشمنان گفت: دشمن در تلاش است تا روح ناامیدی را در کالبد جامعه تزریق کند.

او افزود: یاس و ناامیدی بزرگترین دشمن یک ملت است و باید تلاش کنیم یاس و ناامیدی را از دل مردم پاک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مشارکت در انتخابات خنثی کننده همه نقشه‌های دشمن علیه ملت ماست افزود: آن‌ها می خواهند با سیاه نمایی و ناامید سازی و تاریک نشان دادن آینده مردم را نسبت به کشور خودشان مایوس کنند، اما با آگاهی و انتخاب آگاهانه مردم باز هم دشمنان ملت ناکام خواهند ماند.

امام جمعه تبریز گفت: پیروزی بشاراسد بشارت دومین پیروزی جبهه متحد مقاومت در سال ۱۴۰۰ و بشارت دهنده دو پیروزی دیگر در انتخابات کشور‌های جبهه مقاومت است.

او  با بیان اینکه این دومین پیروزی جبهه متحد مقاومت در سال ۱۴۰۰ است افزود: نخستین پیروزی در جنگ ۱۲ روزه که فصل نوینی در دفاع از مردم فلسطین باز کرد و دومین هم پیروزی بشار اسد که ۱۰ سال پای مردم و کشورش و جبهه مقاومت ایستاد.

او گفت: مشارکت پرشور در انتخابات جمهوری اسلامی ایران انتخابات عراق در پاییز پیروزی دیگری در کشور‌های جبهه مقاومت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین اهمیت تدوین سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور را یادآور شد و گفت: تعیین مسائل فرهنگی اولویت دار استان آذربایجان شرقی  به قدری حائز اهمیت است که از سوی دفتر یکی از اساتید حوزه ماموریت احصا مسائل فرهنگی و ارائه راهکار‌های عملی را به عهده گرفته است تا در بین ۱۱ استان انتخاب شده در کشور آذربایجان شرقی هم برنامه عملیاتی در برش استانی سند فرهنگی کشور ارائه دهد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه مردمسالاری دینی یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است گفت: نزدیک به چهل انتخابات پس از انقلاب برگزار شده و این نشان از اهمیت رای مردم در حکمرانی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشور است.

پورمحمدی خواستار تلاش همه نهاد‌های مردمی و نهاد‌های فرهنگی برای افزایش مشارکت در انتخابات شد و گفت: احزاب و گروه‌ها باید در این راستا تلاش کنند و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری بر مشارکت تاکید شود.

او بر اهمیت تدوین سند مهندسی فرهنگی استان تاکید کرد و افزود: این سند باید به عنوان نقشه راه فعالیت‌های فرهنگی به دنبال حل مشکلات اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی استان باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.