پیشی گرفتن چند میلیون دلاری PS5 از Xbox Series X و S

پلی استیشن ۵ تقریباً ۲ میلیارد دلار بیشتر از دو کنسول Xbox S X و S فروش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  نشریه مالی Finbold گزارش می دهد که پلی استیشن 5 تقریباً 2 میلیارد دلار درآمد بیشتری از کنسول‌های Xbox Series X و S داشته است. سونی و مایکروسافت آخرین کنسول های خود را در نوامبر سال 2020 وارد بازار کردند. از آن زمان نیز هر کنسول عملکرد فوق العاده خوبی داشته است.

کنسول‌های Xbox Series X و S دارای عنوان بزرگترین عرضه کنسول در تاریخ Xbox هستند و چیزی بیش از یک میلیون در روز از این دو کنسول ساخته می‌شود. از زمان عرضه این دو کنسول مایکروسافت هنوز به روزرسانی جدیدی درباره فروش خود ارائه نکرده است اما داده های مربوط به روش فروش کنسول سونی هر از چندگاهی خبر از افزایش میزان تولید این کنسول می‌دهند.

پلی استیشن 5 به عنوان سریعترین و پرفروش‌ترین کنسول در تاریخ ایالات متحده در زمان شناخته می شود و موفق به فروش بیشتر از رکورددار قبلی یعنی  پلی استیشن 4 شده است. تا ماه مارس ، جدیدترین دستگاه PlayStation به طور حیرت انگیزی بیش از 6 میلیون فروخته شد. یک گزارش مالی از سونی بعدا نشان داد که فروش PS5 از 31 مارس به 7.8 میلیون رسیده است.

 PlayStation 5

داده های به اشتراک گذاشته شده در گزارش فینبولد نشان می دهد که فروش PS5 تقریباً 2 میلیارد دلار درآمد بیشتر از کنسول های سری Xbox داشته است. طبق گفته فینبولد، درآمد PS5 در حال حاضر 3.8 میلیارد دلار تخمین زده می شود، با فروش بیش از 8.6 میلیون واحد با قیمت متوسط 449 دلار برای هر سیستم.

در همین حال ، Xbox Series X و S با متوسط قیمت 399 دلار در هر واحد، از درآمد 2.04 میلیارد دلار عبور کرده است. بنابراین دو سیستم عامل نسل کنونی در سراسر جهان 5.92 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند. با استناد به VGChartz ، فینبولد اضافه می‌کند که Xbox Series X و S اخیراً از 5.2 میلیون سیستم فروخته شده عبور کرده است.

با توجه به اینکه نه سونی و نه مایکروسافت این اعداد را تأیید نکرده‌اند هیچ راهی برای تشخیص اعتبار داده های بالا وجود ندارد. بین ژانویه و مارس، سونی گزارش 3.3 میلیون کنسول PS5 را صادر کرد. از آنجایی که این شرکت کنسول ها را به سرعت به فروش می رساند ، دستیابی به نقطه عطف دیگری درمورد PlayStation 5 منطقی به نظر می رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار