ساختمان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اداری و کارشناسان رسمی دادگستری استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ساختمان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با حضور بهادری جهرمی رییس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه،  موحد رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان قضایی و اداری و کارشناسان رسمی دادگستری استان افتتاح شد.

ساختمان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در طبقه اول مجتمع کارشناسان رسمی با زیربنای ۳۰۰ متر مربع، مشتمل بر ساختمان اداری، سالن اجتماعات و ساختمان دادسرای انتظامی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان درحاشیه این آیین از کارشناسان به عنوان کارگزاران عدالت و مشاور امین قضات یاد کرد و گفت: پیچیدگی علوم و توسعه روز افزون فناوری‌های نوین اهمیت حضور کارشناسان در کنار قضات را افزایش می‌دهد.

یدالله موحد با تاکید بر این مطلب که اجرای عدالت و رسیدگی به امور قضایی در حوزه‌های تخصصی بدون مشارکت افراد خبره، متخصص و کارشناس برای تشخیص دقیق موضوعات امکان پذیر نیست، تاکید کرد: اگر سیستم قضایی از کارشناسان امین و مورد وثوق استفاده نکند در مسیر توسعه و تعمیق عدالت موفق نخواهد بود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: تشخیص صحیح، استقامت، شجاعت و ابراز صادقانه نظر در امر قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و از ملزومات مورد نیاز در مسیر رفع خصومت و رساندن حق به صاحب حق به شمار می‌رود.

عباس دلفاردی، رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز گفت: ۳۵۰ کارشناس در ۴۲ رشته در این مرکز و در کنار همکاران خود در کانون کارشناسان دادگستری در راه خدمت رسانی به جامعه و سیستم قضایی تلاش می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه کارشناسان رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان جزء سالمترین کارشناسان کشور هستند و کمترین میزان شکایت‌های انتظامی از این قشر انجام می‌شود، اظهارداشت: رعایت شئونات کار کارشناسی، حفظ احترام قضات و دستگاه قضایی، رعایت احترام پیشکسوتان، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انجام به موقع امور کارشناسی از مواردی است که همواره باید مورد توجه کارشناسان باشد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان در حاشیه این آیین از برگزاری آزمون جذب کارشناس در شهریور ماه امسال خبر داد.

دلفاردی افزود: با توجه به گستردگی استان و ضرورت جذب کارشناسان جدید، شرایط و نحوه جذب کارشناسان متعاقبا از طریق خبرگزاری‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار