با ورود دستگاه قضا، مشکلات واحد های تولیدی لوله‌های پلی اتیلن در کرمان و قارچ در بردسیر و یک پروژه سرمایه گذاری در رابر برطرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان با اشاره به این مطلب که بیشترین آسیب ناشی از تورم ناگهانی در کشور، متوجه بنگاه‌های تولیدی و پیمانکاران بوده است، گفت: نبود توان اجرای بخشی از تعهدات واحد‌های تولیدی و پیمانکاران در شرایط کنونی توجیه پذیر است و باید براساس نظر کارشناسی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی زمینه‌ای فراهم شود که تعهدات طرفین در بازه زمانی معقول اجرایی شود.

او افزود: حمایت از تولید از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و لازم الاجرا است؛ اما در مواردی برخی مدیران از هر راهی برای ایجاد مانع در برابر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان استفاده می‌کنند که دستگاه قضایی با همراهی سایر نهاد‌های نظارتی وظیفه دارد با شناسایی این موانع برای تسهیل مسیر تولید و اشتغال در جامعه اقدام کند.

موحد بیان کرد: حمایت از تولید موضوعی است که در تمامی بخش‌های مدیریتی و کارشناسی باید مورد توجه قرار گیرد تا مصالح عمومی جامعه محقق شده و ضمن رونق تولید و اشتغال، رفاه و آسایش عمومی در جامعه ارتقا یابد.

او افزود: متاسفانه در مواردی مشاهده می‌شود که هنر مدیران ما این شده است که خلاف مصالح کشور حرکت کرده و به جای حل مشکلات، نسبت به ایجاد مانع اقدام می‌کنند.

در این نشست مشکلات یک واحد تولیدی با سازمان جهاد جنوب کرمان درباره موضوع خرید لوله پلی اتیلن مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که با توجه به رویه قضایی پیش رو، دستورات قضایی لازم پس از انجام کار کارشناسی برای حل مشکلات این واحد تولیدی صادر شود.

در ادامه این نشست مشکلات یک واحد تولید قارچ در شهرستان بردسیر در زمینه تامین آب مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد آب مورد نیاز این واحد تولیدی با توجه به حق مکتسبه قبلی و مطابق با پاسخ مثبت قبلی آب و فاضلاب روستایی ظرف مدت یک ماه آینده تامین شود.

در ادامه این موضوع تاکید شد که دادستان کرمان موضوع تامین آب مورد نیاز واحد تولیدی در بردسیر را پیگیری کرده و مدیران مربوطه در صورت اجرا نکردن این مصوبه، به عنوان ترک فعل مورد بازخواست قرار گیرند.

در ادامه نشست ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان، موضوع رفع موانع ایجاد هتلی در رابر نیز مطرح و بر تسهیل روند این سرمایه گذاری تاکید شد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار