رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره انتظارات قشر کارگری از دولت آینده، توضیحاتی داد.

محمد رضا تاجیک رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات جامعه کارگری از دولت آینده اظهار کرد: مطالبات جامعه کارگری در راستای امنیت شغلی است و اگر امنیت شغلی نیروی کار حفظ شود می توان بسیاری از مشکلات آن ها را مرتفع کرد و شاهد افزایش رونق تولید در چرخه اقتصاد بود.

نماینده کارگران ادامه داد: برخی از کارفرمایان گمان می کنند در قرارداد‌های دائم بازدهی تولید پایین‌تر است اما در قرارداد‌های موقت کارگر نسبت به آینده و فردای خود دغدغه خاطر داشته و نگران است که شاید ماه آینده تسویه حساب کند و دیگر سرکار نباشد، لذا قرارداد‌های موقت بزرگترین آسیب را به جامعه کار و تولید می‌زند و انتظار داریم که در دولت آینده به این مساله به طور جدی ورود و موضوع قرارداد‌های موقت کار را اصلاح نمایند.

عضو کمیته دستمزد کشور با اشاره به اجرای صحیح قانون کار در راستای تامین معیشت و مطالبات کارگران از دولت  تصریح کرد: متاسفانه طی این سال‌ها اجرای صحیح تبصره یک و دو ماده ۴۱ قانون کار را از سوی دولت‌ها شاهد نبودیم و دولت‌ها از اجرای آن شانه خالی کرده اند و اگر به ماده ۴۱ طی این سال‌ها به درستی اجرا می‌شد کارگران مشکل معیشتی نداشتند و در حال حاضر کارگر ۵۰ درصد هزینه زندگی خود را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند.

این فعال کارگری ادامه داد: رعایت اصل ۴۳ و ۲۹ قانون اساسی وظیفه تمام دولت‌ها است و تامین کار برای همه آحاد جامعه مانند مسکن، آموزش رایگان و تامین اجتماعی بر عهده دولت‌ها است؛ لذا رئیس جمهور آینده باید نقش حمایتی خود را نسبت به مساله اشتغال، امنیت شغلی، معیشت و مسکن کارگران بیش از پیش نشان بدهد.

وی با اشاره به بحث مستمری‌ها و حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت افزود: مطالبات هنوز به طور کامل وصول نشده است لذا دولت آینده باید تکلیف پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را روشن کند.

وی درباره وعده‌های انتخاباتی کاندیداها تصریح کرد: یک کاندیدا به جای آنکه بگوید فضای مجازی را بهبود می‌بخشد و چقدر یارانه می‌خواهد بدهد یا وضعیت بورس را چطور اصلاح می‌کند باید برنامه‌هایی که برای رونق اشتغال و تولید و حمایت از جامعه کار و تولید دارد را مطرح کند چرا که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که می‌بایست اشتغال کار جوانان در الویت برنامه‌های دولت آتی باشد.

تاجیک گفت: در چند سال گذشته بیشتر شعار‌های سال اقتصادی و بر محور تولید بوده است؛ مقام معظم رهبری نیز نسیت به ضرورت توجه به مباحث رونق تولید و اشتغال و معیشت کارگران و اقتصاد کشور در چند سال گذشته بار‌ها تذکر دادند لذا رئیس جمهور آینده باید طرحی در حمایت از تولید و اشتغال جوانان ارائه دهد و توقع داریم در مناظرات، بیشتر در مورد مباحث اقتصادی، تولیدی و اشتغال جوانان و معیشت کارگران که دغدغه خانواده‌ها است، بحث شود و رویکرد‌ها به این سمت و سو باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران  با بیان اینکه صحبت‌ها و مناظرات کاندیدا‌ها باید از حواشی به دور باشد، گفت: در چهار سال آینده باید به جامعه کار و تولید بیشتر توجه کنیم و از رئیس جمهور بعدی توقع داریم که تمرکز خود را روی جامعه کارگری که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند، بگذارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگران ، معیشت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار