با اخبار شوراها؛

از آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان تا مشارکتی پرشور در انتخابات

آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌های استان کرمان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شورای اسلامی یک نهاد مردمی است که با توجه به وظایف قانونی و انجام فعالیت‌های گسترده نقش مؤثری در اداره برخی امور کشور داشته است، نخستین دوره شورا‌های اسلامی از ۹ اردیبهشت‌ماه ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی برعهده هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا است. همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، اعضای شورا‌ها نیز، در شهر‌ها و روستا‌های کشور به‌طور جداگانه با رأی مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند.

از سال ۷۸ تاکنون پنج دوره شورای اسلامی شهر و روستا‌ها تشکیل شده و انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی نیز در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

از آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان تا مشارکتی پرشور در انتخابات

آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان

۲ هزار و ۸۳۹ شعبه اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان کرمان پیش‌بینی شده است و ۴۶ هزار نفر عوامل اجرایی برای برگزاری این انتخابات همکاری خواهند داشت.

۱۰ هزار نیروی نظامی و انتظامی هم تامین امنیت را به عهده دارند.

تعداد روستا‌های واجد شرایط تشکیل شورای اسلامی ۲ هزار و ۸۱۲ روستا است که ۱۴۲ روستا دارای شورای ۵ نفره و ۲ هزار و ۶۷۰ روستا شورای سه نفره هستند و در مجموع ۸ هزار و ۷۲۰ کرسی را شامل می‌شوند.

۶۷ روستا برای تشکیل شورا به حد نصاب نرسیدند که ۶۳ روستا خالی از سکنه بوده و چهار روستا با نبود استقبال مواجه شدند.

۱۶ هزار و ۸۲۰ نفر نیز برای شورا‌های اسلامی روستا در استان کرمان کاندیدا شدند.

۸۴ شهر با ۴۴۰ کرسی هم در استان کرمان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر را برگزار می‌کنند که در این رابطه ۲ هزار و ۵۶ کاندیدا ثبت‌نام کرده اند، یک‌هزار و ۸۰۲ داوطلب شورای اسلامی شهر در هیئت‌های اجرایی استان تایید و ۱۵۶ نفر رد شدند و ۹۸ نفر انصراف داده اند.

تعداد تایید شدگان هیئت‌های نظارت شهری یک‌هزار و ۵۸۰ نفر و ردشدگان ۱۸۹ نفر است، ۳۳ داوطلب نیز در این مقطع انصراف داده‌اند و از مجموع ۳۴۵ رد صلاحیت شده در هیئت‌های اجرایی و نظارت، ۳۰۷ نفر به این مسئله اعتراض داشتند که ۱۵۷ نفر مورد تایید و ۱۵۰ نفر رد شدند.

از آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان تا مشارکتی پرشور در انتخابات

رقابت ۸۲ کاندیدا برای شورا‌های شهر شهربابک

سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: امسال، ۸۲ کاندیدا برای ۵ شورای شهر شهربابک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

قاسم شمسی، سرپرست فرمانداری شهربابک، با اشاره به اینکه در مجموع ۹۹ داوطلب برای شورا‌های شهر‌های شهربابک ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد، ۱۵ نفر استعفا دادند و ۲ نفر رد صلاحیت شدند که در مجموع، امسال ۸۲ کاندیدا برای ۵ شورای شهر شهربابک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او با بیان اینکه شورای شهر شهربابک با ۵۰ نفر بیشترین کاندیدا را دارد، تصریح کرد: ۴ شهر اقماری خورسند، جوزم، خاتون آباد و دهج بین ۱۰ تا ۱۵ نفر کاندیدا دارد.

شمسی بیان کرد: شورای شهر شهربابک ۷ نفره و ۴ شهر اقماری ۵ نفره هستند.

او با اشاره به اینکه در انتخابات امسال برای نخستین بار در شهربابک در همه روستا‌های واجد شرایط ما، ثبت نام داوطلبان به حد نصاب رسیده است، اعلام کرد: شورای اسلامی همه روستا‌های شهربابک ۳ نفره و تنها شورای روستای استبرق ۵ نفره است.

سرپرست فرمانداری شهربابک از وجود حدود ۲۹۰ تا ۳۰۰ شعبه اخذ رای در شهربابک طی انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از این تعداد، شعبه اخذ رای، ۱۰۷ صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و بقیه آن‌ها برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا است.

از آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان تا مشارکتی پرشور در انتخابات

او تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، امنیتی، نظارتی، بازرسی و خدماتی برای انتخابات در شهربابک فعالیت می‌کنند.شمسی یکی از دلایل افزایش شعب در انتخابات را ویروس کرونا عنوان کرد و بیان داشت: از مردم درخواست داریم که رای دادن خود را به ساعات پایانی روز انتخابات موکول نکنند تا از تجمع در شعب اخذ رای جلوگیری شود.

او گفت: ما همه سخت افزارها، زیرساخت‌های لازم و محیط‌های مناسب را برای رای گیری فراهم کرده ایم و همچنین همه دستگاه‌ها هم آماده هستند.

سرپرست فرمانداری شهربابک مردم را به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و بیان داشت: دشمنان نظام و انقلاب به دنبال ناامیدی مردم از نظام هستند و برای کاهش مشارکت مردمی در انتخابات از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند؛ اما من معتقدم که مردم ایران و شهربابک هوشیارتر از این هستند که تحت تاثیر این فضای پوچ قرار بگیرند.

از آخرین آمار کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی در استان کرمان تا مشارکتی پرشور در انتخابات

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح کلیدواژه‌های سرنوشت‌ساز انتخابات

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح این روز‌ها به کلیدواژه‌های سرنوشت‌ساز انتخابات تبدیل‌شده، مسئولان از تدارک زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات می‌گویند و تب تبلیغات هم در سراسر استان رو به افزایش است.

از سوی دیگر، روزشمار انتخابات به عدد ۱۰ رسیده و فضای کشور نیز بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

 این روزها «انتخاب اصلح» کلیدواژه‌ای است که مسئولان، ائمه جماعات و جمعه بر آن تأکید کرده اند و از مردم خواسته اند با بینش سیاسی و حضور حداکثری قدم در عرصه انتخابات بگذارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار