حقیقی گفت: بخش زیادی از افزایش مصرف انرژی برق بخاطر دستگاه‌های استخراج رمز ارز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در شورای اداری استان زنجان گفت: تمام مصوبات شورای عالی امنیت ملی و ستاد استانی برای کاهش و مدیریت مصرف برق باید اجرا شود و از این رو ادارات، صنایع و واحد‌های تولیدی موظفند در ساعت‌های اعلامی از سوی شرکت توزیع برق مصرف خود را مدیریت کنند.


او با بیان اینکه ماشین‌های استخراج رمز ارز قانونی تا پایان شهریور حق فعالیت ندارند و استفاده ماینر‌های غیر مجاز جرم است و دارنده آن بعنوان مجرم به دست قانون سپرده خواهد شد.


حقیقی بااشاره به اینکه یک دستگاه ماینر برقی معادل ۳۰۰ مگاوات مصرف می‌کند، ادامه داد: شرکت توزیع برق با در دست داشتن مدارک کافی و مستدل با همکاری دادستانی نسبت به جمع آوری این دستگاه ها اقدام کند.


استاندار زنجان گفت: تاکنون از ۵۷ مزرعه در استان زنجان ۳ هزار و ۱۰۱ دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است.


او با بیان اینکه در ۲سال گذشته مصرف انرژی در استان زنجان ۲۰ درصد افزایش یافته افزود: شرکت توزیع برق بایستی تدابیر لازم را برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات بیاندیشد.


حقیقی به تامین آب آشامیدنی برای روستائیان تاکید کرد و گفت: روستائیان هم نباید آب شرب را صرف آبیاری مزارع کنند.


استاندارزنجان در ادامه شورای اداری به وضعیت بازار اشاره کرد و گفت: امسال جوجه ریزی ۲۰ درصد بیشتر از پارسال است و امکان توزیع ۱۰۰ تن مرغ به صورت روزانه در استان زنجان فراهم است.


او از اعضاء ستاد تنظیم بازار خواست تا بازار را به صورت میدانی رصد کرده و آرامش موجود در بازار را حفظ کنند.

آیت الله خاتمی نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در شورای اداری استان زنجان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات گفت: مردم صاحب انقلابند و شأنیت ما در خدمت به آنهاست و حضور مردم در انتخابات موجب تقویت اقتدار و انسجام ملی می‌شود.


او با قدردانی از حضور مردم در صحنه‌های حساس انقلاب همچون انتخابات، افزود: مشارکت و حضور مردم زنجان در ۳۷ انتخابات گذشته بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.