کریمی فیروزجایی گفت:تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش منعقد شد تا دانش‌آموزان عشایری از تحصیل برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کریمی فیروزجایی رئیس فراکسیون عشایری در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح ساختمان عشایری مازندران، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش منعقد شد تا دانش‌آموزان عشایری از تحصیل برخوردار شوند.

او افزود: ۲۰۰ هزار دانش‌آمور عشایری در کشور داریم که نیازمند حمایت‌های جدی‌تر هستند.

کریمی فیروزجایی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه، ظرفیت‌های قانونی در ابعاد مختلف اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی برای بخش عشایر بوجود آمده و دولت موظف است تمهیداتی برای حمایت از حوزه عشایری اتخاذ کند.

او افزود: با ورود به قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای حمایت از عشایر اضافه می‌کنیم و با قولی که از رئیس مجلس شورای اسلامی گرفتیم این اتفاق برای جامعه عشایری خواهد افتاد.

کریمی فیروزجایی افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ فرصت‌هایی برای آبرسانی مناطق عشایری، حمایت‌های تسهیلاتی برای تامین علوفه و خرید تضمینی دام زنده پیش‌بینی شده که برخی در حال انجام است.

رئیس فراکسیون عشایری در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه بهداشت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گام‌های خوبی برای عشایر خواهیم برداشت چراکه معتقدیم فرصت بی‌بدیل برای پیشرفت کشور و رسیدن به خودکفایی دارند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار