عضو کمیسیون عمران مجلس از اصلاح عمده در دو تا سه موضوع در قانون نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اقدامات نمایندگان این کمیسیون و بررسی‌های انجام شده برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان گفت: دو تا سه اصلاح عمده در قانون یاد شده صورت گرفته است که بر اساس آن، «ارکان نظام مهندسی»، «جریان مالی و ورودی به نظام مهندسی» و «احراز صلاحیت‌های شرکت‌های حقوقی و افراد» مورد بررسی، تغییر و اصلاح قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ارکان نظام مهندسی باید از آرای مجمع عمومی بیرون بیاید و نباید انتصابی باشد، بیان کرد: شورای انتظامی به ویژه ریاست شورای مرکزی لازم است با انتخابات بیرون بیاید و رئیس هم باید منتخب شورای مرکزی باشد. تصمیم‌ها باید در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی مصوب شود. همچنین نمایندگان موضوع تعداد اعضای هیئت مدیره استانی و اعضای شورای مرکزی را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

شاکری بر تأکید بر لزوم اصلاح جریان مالی و ورودی به نظام مهندسی یادآور شد که رابطه مالی نظام مهندسی ساختمان با حق‌العمل مهندسین باید به طور کلی قطع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد احراز صلاحیت های شرکت‌های حقوقی و افراد اظهار کرد: اصلاحاتی انجام شده تا کسی برای خودش پروانه جمع نکند و سپس بتواند پروژه بزرگ بگیرد.

این نماینده در پاسخ به پرسشی درباره سهم و درصد اندک مهندسان ناظر از هزینه مترمربع ساخت و همچنین حقیقی نبودن هزینه اعلام شده تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به این مسئله خلاف آیین نامه موجود عمل می‌شود و مراحلش را طی نکرده است. با روش کنونی، ناظران هم رغبتی برای حضور بر سر پروژه‌های ساختمانی ندارند. 

وی یادآور شد: باید کمیته‌ای تخصصی تشکیل شود، بررسی کند و در نتیجه آن، هزینه ساخت هر متر مربع اعلام شود. این هزینه باید به روز باشد اما دولت از بالا به پایین هزینه را اعلام کرده که خلاف آیین نامه است.


بیشتر بخوانید


شاکری گفت: تشکیل نشدن شورای انتظامی خلاف قانون است؛ شورای انتظامی را نه شورای مرکزی و هیئت مدیره، بلکه مجمع عمومی نظام مهندسی باید انتخاب کند. به این صورت شورای انتظامی هم تابع شورای مرکزی و هیئت مدیره می‌شود و استقلال را نخواهد داشت.

این نماینده مجلس تأکید کرد: نظام مهندسی ساختمان به کار خودش باید بپردازد و از سیاسی بازی و ارتباطات با سطوح دولتی کنار بکشد. فقط حکم ریاست جمهوری برای رئیس سازمان کفایت می‌کند و بقیه امور باید حرفه و تخصصی ادامه یابد و ارتقاء پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران ابراز امیدواری کرد در هفته آینده طرح اصلاح قانون نظام مهندسی از کمیته داخلی به کمیسیون خود بیاید.

وی همچنین افزود: با اصلاح قانون مذکور، به پیشبرد طرح ساخت یک میلیون واحد مسکن  و اجرای آن کمک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ تير ۱۴۰۳
یکی از نشانه های شرکت های صوری در نظام مهندسی ، داشتن هیات مدیره یکسان در ۲ یا چند شرکت حقوقی می باشد یعنی صاحبان اصلی این شرکت ها ، یکی هستند و با خرید مدرک و پروانه سایر مهندسان اقدام به ایجاد شرکت صوری کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۴ تير ۱۴۰۳
واقعا متعجب هستم چرا سازمان بازرسی کل کشور و اداره راه و شهرسازی به تخلفات مدیران نظام مهندسی ورود پیدا نمی‌کنند؟ جناب م الف مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی اراک ۱۰۰۰۰ مترمربع کار نظارت معماری ساختمان گرفتند و چهاربرگی نظام مهندسی به نام ایشان صادر شده ، در حالیکه طبق قانون منع تعارض منافع ، کارمندان و مدیران نظام مهندسی نباید کار نظارت و اجرا و طراحی بگیرند به دلیل سواستفاده از موقعیت شغلی و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ تير ۱۴۰۳
وقتی جناب حمزه شکیب مانع اجرای قانون منع تعارض منافع در نظام مهندسی استان ها شده ، نتیجه همین می‌شود. کارمند نظام مهندسی که برجی ۳۰ میلیون تومان حقوق و عضو هیات مدیره نظام مهندسی که برجی ۸۰ میلیون تومن حقوق میگیرند نباید از سهمیه های نظارت و طراحی و اجرای سایر مهندسان استفاده کنند و حق سایر مهندسان را بخورند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اعضای هیات مدیره نظام مهندسی اراک با پرداخت رشوه و پول فراوان به قضات ، جلوی صدور احکام سنگین تخلفات شان را در شوراي انتظامی نظام مهندسی تهران و اصفهان گرفتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ تير ۱۴۰۳
اعضای شورای انتظامی باید توسط انتخابات سراسری در مجمع عمومی نظام مهندسی استان مشخص شوند نه اینکه منصوب و بله قربان گوی هیات مدیره نظام مهندسی استان ها باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
به تخلفات انتظامی حمزه شکیب و شرکت های صوری بیشمار رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۳
سامانه یکپارچه ارجاع نظارت ساختمان باید طوری طراحی شود که به طور هوشمند از ارجاع کار به کارمندان و بازرسان و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان خودداری کند ( قانون منع تعارض منافع ) لذا باید اسامی و کد ملی کارمندان و مدیران نظام مهندسی و شهرداری و ‌اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... که از دریافت کار منع شدند و دارای تعارض منافع هستند به وضوح در سامانه مشخص شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۳
هنگام ارجاع کار باید مشخصات ناظر و مجری و طراح برای همگان مشخص شود ، رعایت قانون منع منافع کنترل شود، رعایت قانون ممنوعیت تصدي بیش از یک شغل توسط کارمندان دولت بررسی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۳
اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی نباید منصوب هیات مدیره نظام باشند بلکه باید مستقل باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۹ تير ۱۴۰۳
شهرداری ها از صدور پروانه ساختمانی برای پروژه هایی که نظارت آنها توسط کارمندان و مدیران نظام مهندسی تعهد شده ، ممانعت به عمل آورند . ( قانون منع تعارض منافع )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
قانون نظام مهندسی نیاز به اصلاح دارد ،
هر چه تعداد پروانه اشتغال بیشتر میشود ، دلالی با ظرفیت خالی مهندسان هم بیشتر میشود !
هر چه صف ارجاع طولانی تر میشود ، دلالانی که در سامانه ارجاع نفوذ دارند هم بیشتر و فعال تر میشوند .
تجارت با ظرفیت خالی مهندسان توسط دلالان امری غیر قابل انکاری است ! و تخفیفات نجومی که مهندسین برای پر کردن این ظرفیت های خالی ناچار هستن از هم سبقت بگیرند .

پروانه اشتغال کوپن یارانه نیست که برخی حاضرند به هر نحوی ظرفیت و سهمیه سالانه شون رو به پول تبدیل کنند ولو اندک !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۳
بساز و بندازها خیلی از مجری ها و طراح ها را مطیع کردند که سخت گیر و دردسر ساز نباشد تا انتخابان کنیم. هر کسی هم مسائل فنی رو دنبال می کرد یا بیکار شد یا کم کار

این وسط ناظرها سرشان بالا بود چون انتخاب نمی شدند و برای بهبود کیفیت با همه می جنگیدند

با این سناریو بغیر بحث کارچاق کنی و رانت و فساد، کیفیت کارها هم قربانی زیاده خواهی افراد تصمیم گیر در سایه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بیمه تامین اجتماعی مهندسان توسط رئیس مجلس ابلاغ شد.

دکتر شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با انتشار نامه ای از موافقت رئیس مجلس خبر داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۳
باید ترتیبی اتخاذ شود که افراد شاغل در ارگان های دولتی ، از قرار گرفتن در لیست بیمه تامین اجتماعی مهندسان منع شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
آقای مهندس محمد رضا مقدسی عضو دفتر طراحی ایستا سازه اراک همانطور که مستحضرید مطابق قوانین و بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی اعضای کارگروه تخصصی مشورتی عمران می بایست رعایت تعارض منافع را انجام دهند لطفا توضیح دهید این حجم از کارکرد جنابعالی در زمان تصدی گری کارگروه تخصصی عمران و کمیته دفاتر چگونه قابل توجیه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۰ تير ۱۴۰۳
روسای کمیسیون‌های #مجلس مشخص شد

?علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس
?موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی
?رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران
?جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها
?ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس


یک سوال ؟؟؟
به غیر از رضایی کوچی فرد دیگری در این ۴دوره مجلس پیدا نشده است تا ریاست کمیسیون عمران را عهده دار شود ؟؟؟

آقای رضایی کوچی با تخصص پزشکی در دوره نهم ، دهم ، یازدهم و در آخر مجلس دوازدهم هم ریاست کمیسیون عمران را عهده دار شد ،و به تنهایی ۱۶ سال با تخصص پزشکی عهده دار ریاست کمیسیون عمران مجلس شدند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ تير ۱۴۰۳
اتحادیه ثروتمند طلافروشان به اسم حمایت از مردم فروش طلای دست دوم ممنوع کرد تا حدودا 30 درصد پول بیشتری بابت اجرت ساخت توی جیب خودشان برود و اما نظام مهندسی نیز به اسم حمایت از مردم و مسکن ملی تعرفه خدمات مهندسی را با 50 درصد تخفیف ارائه میکند

یکی اینجا داره به صنف خودش خیانت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۳
هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی علی القاعده مطلع هستند وفق ماده ۴۶ شیوه نامه اداری مصوب شورای مرکزی نظام مهندسی ، کارکنان سازمان نمی توانند با پروانه شان کار کنند(فرض بگیریم بند ۱ شیوه نامه تعارض منافع مبهم است) . ماده ۴۶ شیوه نامه اداری بسیار روشن و واضح است و ابهامی ندارد. به همین استناد هم بایستی چگونگی بسته شدن کارتابل تمام کارمندان سازمان بررسی شود. اگر کارتابل باز باشد برای هییت مدیره هم عواقب قانونی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۲ تير ۱۴۰۳
عدم اجرای بند 8 ماده 15 قانون نظام مهندسی در ارجاع خدمات مهندسی طراحی و نظارت و اجرا به مهندسین توسط هیئت مدیره ها و شهرداری ها جنایتی نابخشودنی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۳
باید ارجاع خدمات طراحی و نظارت و اجرا و آزمایشگاه به مهندسین و شرکت ها توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۳
اگر ارجاع خدمات آزمایشگاهی بین شرکت های ازمایشگاهی توسط وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی انجام شود ، دست دلالان و کارچاق کن های نظام مهندسی در صنف آزمایشگاه داران کوتاه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۲ تير ۱۴۰۳
شناسایی و محاکمه مجریان صوری به نظام مهندسی ساختمان سپرده شود . مجریان حقیقی و حقوقی که حضور تمام وقت سرساختمان ندارند و صرفا امضافروشی می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۳
شناسایی و محاکمه مجریان صوری به دادستانی و دادگستری و وزارت راه و شهرسازی سپرده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ تير ۱۴۰۳
کارگاه های ساختمانی به دستگاه حضور و غیاب آنلاین مجهز به اسکنر اثر انگشت مهندسان مجهز شوند ، تا حضور و غیاب مهندسان به شکل آنلاین کنترل شود و به اطلاع نظام مهندسی و شهرداری برسد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
ارجاع کار خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی زیر نظر دفتر توسعه وزارت راه و شهرسازی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
سوال از آقای زاکانی

چرا وقتی مهندس ناظر گزارش عدم رعایت ایمنی میدهد ،شهرداری نسبت به توقف عملیات ساختمانی تا رفع تخلف،اقدامی که نمی‌کند هیچ،بلکه به ناظری که پیگیر گزارش خودش هست،برچسب مسائل مالی میزند؟

ولی وقتی که حادثه ای مثل متروپل و یا حادثه امروز بیمارستان قائم رشت اتفاق می افتد،اولین شخصی که باید پاسخگو باشند مهندسین ناظر هستند.و تحت نظرقضایی قرار می‌گیرند و درصد تقصیر متوجه آنها میشود؟

آقای زاکانی، مگر شعار شما قانون مداری نیست؟پس چرا خود اولین نقض کننده مباحث مقررات ملی ساختمان هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
به استحضار می رساند آقای ر . ح بازرس نظام مهندسی ساختمان استان تهران بخشنامه تعارض منافع را رعایت نکرده است و حدود ۴۲۰ هزار متر کار طراحی و نظارت و همچنین ۱۳۶ کار خدمات آزمایشگاهی اخذ نموده است لذا از شما خواهشمندم به تخلفات آقای ر.ح با قید فوریت رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ارجاع کار نظارت زیر نظر دفتر توسعه وزارت راه و شهرسازی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
کد ملی و اسامی کارمندان و بازرسان و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی از لیست مهندسین در نوبت ارجاع کار حذف شود ( قانون منع تعارض منافع )
Germany
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
کارمندان و بازرسان و اعضای هیات مدیره و اعضای شورای انتظامی و مسئول دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان ها حق کار گرفتن و استفاده از مهر و پروانه نظام مهندسی را ندارند (به دلیل قانون منع تعارض منافع )
Germany
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
حتی سطح دسترسی کارمندان و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی به سامانه یکپارچه نظارت ساختمان، قطع شود تا امکان دخل و تصرف و سواستفاده از این سامانه به نفع خود، متوقف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
با ایجاد سیستم های توزیع کار هوشمند می‌توان با فساد مقابله کرد و از گرفتن کارهای چند هزار مترمربعی توسط کارمندان و مدیران نظام مهندسی ساختمان جلوگیری کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
انتخابات کمیته تخصصی نظام مهندسی زیر نظر دفتر توسعه وزارت راه و شهرسازی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۱ تير ۱۴۰۳
متاسفانه آقای ع ع کارمند نظام مهندسی اراک ( کارمند کمیته شناسنامه فنی و ملکی نظام مهندسی ) در حال گرفتن کار اجرای ساختمان است ، در حالیکه طبق قانون منع تعارض منافع ، کارمندان نظام نباید کار نظارت یا اجرا یا طراحی ساختمان بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
بنا به نقل قولی که از دکتر شکیب شده 11 نفر از هیئت مدیره و بازرس هیئت مدیره با شرکتهای خودشان کار با حجم وسیع می گرفتند . احتمالا بقیه هیئت مدیره هم زرنگ بودند به اسم فک و فامیلشان کار می گرفتند.
اگر دکتر شکیب موفق شود ریشه فساد در هیئت مدیره را بخشکاند کار بزرگی انجام داده است. دیگر کسی میلیاردی خرج نمیکند تا عضو هیئت مدیره شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
گفتن نظارت ساختمان های بالای ۳۰۰۰ مترمربع داره سیستمی میشه اما بازم میبینید قبل از اینکه بره تو سایت سازمان نظام مهندسی اراک ، میره کمیته توزیع،
در اصل فرقی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
با این تعرفه‌های غیرواقعی سازمان نظام مهندسی ما مهندسان فقط در حال برگشت به اعماق تاریخ تا انقراض کامل هستیم، چرخیدن چرخ زندگی پیش‌کش خودتان...

هان ای کسانی که هیچ نشانی از تلاش شما برای واقعی شدن تعرفه نمی‌بینم،
بدانید که نخبگان کشور را به تغییر شغل یا تغییر کشور سوق می‌دهید،
پس لطفا دیگر از فرار مغزها در سخنرانی‌های انگیزشی خود صحبت نکنید که خود شما مسبب آن هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
با توجه به پارتی باری گسترده در سازمان نظام مهندسی و زد و بندهای فامیلی وآشنابازی و رفیق بازی ، متاسفانه برخی مدیران سازمان نظام مهندسی نسبت به امضافروشی برخی مجریان و عدم حضور این مجریان سرساختمان بی تفاوت هستند لذا باید ترتیبی اتخاذ شود که کنترل حضور و غیاب مجریان سرساختمان به ۴ نهاد مستقل و غیروابسته به نظام مهندسی مثل شهرداری و اداره کار و دادستانی و راه و شهرسازی سپرده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
سپردن اختیارات فراوان به هیات مدیره مانند تعیین نفرات شورای انتظامی و معرفی بازرس به مجمع در تعارض آشکار مسئولیتهای هر یک از این سه میباشد و که از «ضعفهای اصلی قانون » است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
انتخابات کمیته های تخصصی نظام مهندسی مثل کمیته عمران به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اعضای کمیته تخصصی عمران نظام مهندسی اراک بدون برگزاری انتخابات ، از بین دوستان و آشنایان رئیس سازمان منصوب شدند در قالب کارگروه مشورتی عمران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
از اعضای کمیته دفاتر تقاضا داریم لیست کارکرد اعضای گروه تخصصی عمران را در گروه قرار دهند یعنی افرادی که طبق دستورالعمل تعارض منافع باید کار نمی‌زدند ولی متاسفانه کار زدند را بفرستید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
چرا کارتابل اعضای گروه تخصصی بسته نمی‌شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
باید مالکانی را که اقدام به توهین و تهدید ناظران می‌کنند به مراجع قضایی معرفی کرد و شهرداری باید یک مامور به همراه ناظران سرساختمان ها اعزام کند چون بساز و بفروش ها و مافیای ساخت و ساز با تهدید ناظران مانع ارسال گزارش به موقع تخلف های ساختمانی به شهرداری می‌شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
بساز و بفروش ها برای کسب مال نامشروع و سود بیشتر هرخلاف و جرم و جنا... می‌کنند لذا باید تامین امنیت جانی برای ناظران ساختمان فراهم شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
باید در پروانه ساختمانی که توسط شهرداری صادر می‌شود، نقش و جایگاه حقوقی سازنده و بهره بردار و سرمایه گذار مشخص شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
پروژه های ساختماني باید حداقل ۲ ناظر سازه داشته باشند تا دقت نظارت ها بیشتر شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
پروژه ها ۲ ناظره شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
نامه مهم اداره کل راه و شهرسازی استان البرز : کسر و اخذ درصد از حق الزحمه

۱:بازبینی طراحی
۲: مجریان ذیصلاح
۳: خدمات آزمایشگاهی

❌ ممنوع می باشد ❌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
ای کاش ، مدت زمانی که جناب بذرپاش برای انتخابات ریاست جمهوری و کارهای حزبی و جناحی صرف می‌کند، این فرصت ها صرف امور وزارتی و رسیدگی به مشکلات معیشتی مهندسان علی الخصوص افزایش تعرفه های نظام مهندسی میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
طراحی نقشه های خلاف توسط مهندسان محاسب ( طراح ) ممنوع شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
توسط مهندسان محاسب در دفاتر طراحی که متعلق به اعضای هیات مدیره نظام مهندسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
توسط مهندسان محاسب که کارمند شهرداری هستند و قانون منع تعارض منافع را رعایت نکردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
معظل دونقشه ای باید برطرف شود . یعنی یک نقشه مصوب که هیچ گاه اجرا نمیشود و یک نقشه خلاف که به نقشه اجرایی معروف شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
اعضای شورای انتظامی باید از بین همه متقاضیان و با انتخابات سراسری مشخص شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
چاقو هیچ وقت دسته خودش را نمی برد ، اعضای شورای انتظامی که منصوب هیات مدیره نظام مهندسی هستند هیچ گاه بر ضد تخلفات هیات مدیره و هیات رئیسه نظام مهندسی ، اقدام قانونی نخواهند کرد چون بحث تعارض منافع پیش می آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
صدور پروانه اشتغال مجری تاسیسات مکانیکی و مجری تاسیسات برقی و مجری نما و معماری و مجری نقشه برداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مبانی قیمت گذاری تعرفه خدمات مهندسی (تعرفه واقعی)

سال گذشته با اعمال نفوذ شورای مرکزی و خلاف وظایف قانونیش ساختار شکست تغییر کرد

وقتی با اعتراض مواجه شد...رییس شورای مرکزی آقای دکتر شکیب اینجوری توضیح دادند که:

این ساختار درصد بندی از اساس اشتباس و تا دی ماه ۱۴۰۲ به صورت موقت قابل اجراس

و جلسات مبانی قیمت گذاری براساس نفر ساعت در دستور کار وزارت خانه و نظام مهندسی هست

حالا سوال مهندسین از آقای شکیب این هست

۱.آیا دی ماه فرا نرسیده؟
۲.از مبانی قیمت گذاری براساس نفر ساعت چه خبر؟
۳.و چی شد که از اونهمه وعده وعید رسیدید به التماس به وزارت خونه برای همون افزایش ظالمانه طبق روال سال های قبل تعرفه مهندسین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فردا وارد سومین ماه سال ۱۴۰۳ می‌شویم ولی افزایش تعرفه های نظام مهندسی هنوز ابلاغ نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر بی لیاقت استعفا استعفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی تفاوتی دولت نسبت به وضعیت معیشتی مهندسان باعث گسترش امضافروشی مهندسان ناظر ساختمان و ارائه خدمات صوری توسط ناظران می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
افزایش تعرفه ها باید اول فروردین ابلاغ میشد ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
بنظرم به این موضوع دقت بفرمایید حداقل 16 سال درس خوندید، سه سال کسب تجربه کردید و برای هر صلاحیت بعد از اون مجبور به دادن آزمون های ورودی شدید، با هزار جور مشکل قانونی سر پروژه هم سر و کار دارید و نه حمایتی ازتون میشه نه تعرفه منطقی دارید و نه بیمه ای و همیشه استرس حادثه توی کارگاه های تحت نظارتتون رو به دلیل کوتاهی سازنده دارید، درآمدتون هم سالانه زیر 100 میلیون تومانه، تو سرما و گرما و برف و بارونم باید بری وقت و بی وقت سر پروژه هات...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
دقت کنید که حتی بیمارستان با تعرفه نصف قیمت قبول نمیکند و پول را قبل از عمل تمام و کمال میخواهد ولی مهندسان باید با نصف قیمت و پرداخت قطره چکانی کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ولو ۳۵ درصد افزایش دستمزد ابلاغ شود هم به آن اعتراض خواهیم داشت چه رسد به ابلاغ ۲۷ درصد و محدود کردن هییت ۴نفره استانی.

-در چند سال گذشته فقط در دوران آقای اسلامی، دستمزد مهندسان محترمانه و با انبساط ابلاغ شد چرا که ایشان مهندس دارای پروانه هستند. اگر همیشه میبینید در بحث دستمزد پزشکان هم چالشی نیست چون وزیر بهداشت، پزشک دارای پروانه است. اما الان وزیر راه و شهرسازی ، آقای بذرپاش یک مهندس دارای پروانه نیست که درک کامل از دستمزد مهندسان داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
شرکت های خدمات آزمایشگاهی نظام مهندسی به دستگاه کنترل حضور و غیاب آنلاین مدیران و کارکنان آزمایشگاه مجهز شوند ‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
دستگاه ثبت ساعت تردد کارکنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۲۷ تير ۱۴۰۳
برخورد حقوقی وقضائی با شرکتهای حقوقی درصورت داشتن هیأت مدیره یکسان و معرفی آنها به شورای انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهندسانی که خارج از کشور زندگی می‌کنند ، در ایجاد شرکت های صوری نظام مهندسی و امضافروشی نقش دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۷ تير ۱۴۰۳
صدور پروانه مجری نظام مهندسی ساختمان برای مهندسان خانم ممنوع شود چون خانم های مهندس به دلیل شرایط فیزیولوژیکی قادر به حضور تمام وقت در کارگاه ساختمانی و سروکله زدن با آقایون کارگر در کارگاه از ۸ صبح تا ۵ عصر نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا افزایش تعرفه های نظام مهندسی در سال ۱۴۰۳ هنوز به نظام مهندسی استان ها ابلاغ نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲ ماه از آغاز سال گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهندسان ناظر ساختمان با تعرفه سال ۱۴۰۲ دارن کار می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
حداقل افزایش تعرفه های نظام مهندسی باید ۴۵ درصد باشد و توسط معاون وزیر به نظام مهندسی استان ها ابلاغ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
وقتی دستمزد مهندسان به موقع و بر اساس نرخ تورم افزایش نیابد ، انگیزه مهندسان ناظر برای کار کردن کاهش می یابد و رشوه گرفتن و امضافروشی میان مهندسان رواج می یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کنترل حضور و غیاب مجریان نظام مهندسی سرساختمان به دادستانی و اداره کار و اداره راه و شهرسازی سپرده شود‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ناظران ساختمان در ازای تخلفات ساختمانی که به شهرداری اعلام می‌کنند باید تشویق شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
حضور مهندسان بیش از ۲ دوره متوالی یا بیش از ۸ سال در کمیته کنترل مضاعف یا کمیته تخصصی عمران یا کمیته مقاوم سازی یا کمیسیون محاسبات... ممنوع شود . برای جلوگیری از ایجاد رانت و فساد و مافیا و انحصار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حضور مهندسان بیش از ۲ دوره متوالی یا بیش از ۸ سال در هیات مدیره نظام مهندسی و شورای انتظامی نظام مهندسی ممنوع شود . برای جلوگیری از ایجاد رانت و فساد و مافیا و انحصار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
صدور پروانه اشتغال به کار مجری ساختمان برای کارشناسان معماری ممنوع شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حداقل افزایش تعرفه های نظام مهندسی باید ۴۵ درصد باشد و از اول سال باید اعمال شود یعنی برای پروژه هایی که از اول سال تا الان ، تحت نظارت مهندسان شروع به کار کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
افزایش تعرفه های نظام مهندسی اراک پس از گذشت ۳ ماه از سال ۱۴۰۳ هنوز ابلاغ نشده و مهندسان با تعرفه پارسال ولی با تورم و گرانی امسال کار می‌کنند و به همین علت ارائه خدمات صوری در نظارت ساختمان افزایش یافته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شورای نگهبان باید قانون بیمه تامین اجتماعی مهندسان را تصویب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صلاحیت بررسی استحکام یا عدم استحکام سازه ها را ندارد لذا باید سازمان نظام مهندسی نقشه های اجرایی دارای خلاف زیربنایی یا اضافه طبقه یا ... را بررسی و اعلام نظر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمیسیون شهرفروشی ، تراکم فروشی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای وزیر پس افزایش تعرفه های مهندسی چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به جای پرداخت حق الزحمه مهندسان به شکل پروژه ای و بر اساس تعرفه نظام مهندسی ؛ بهتره حقوق ماهانه مطابق قانون کار به مهندسان پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکل اصلی ساخت و سازها عدم حضور مجری ذیصلاح در پروسه ساخت و ساز یا ارائه خدمات صوری توسط مجریان نظام مهندسی است. لذا باید به هر مجری حقیقی یا حقوقی فقط سالی ۱ کار داده شود تا هیچ مجری بیکار نماند و هیچ مجری چند کار همزمان نداشته باشد و صوری کاری و سمبل کاری و امضافروشی مجریان متوقف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجریان نظام مهندسی باید دستگاه GPS داشته باشند و حضور خود را سرساختمان ثبت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
شرکت های مجری حقوقی نظام مهندسی به ماشین امضافروشی تبدیل شدند و بدون حضور مجری یا نماینده مجری سرساختمان در حال تصاحب کارهای اجرای ساختمان هستن و مدیران نظام مهندسی هیچ کنترل و نظارتی بر این شرکت های حقوقی ندارند چون اغلب شرکت های صوری متعلق به کارمندان و مدیران نظام مهندسی است که با اجاره کردن پروانه مهندسان خانم و چندشغله و خارج از کشور ایجاد شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعیین شرط سنی حداکثر ۶۰ سال برای انتخاب اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی ضروری است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲ ماه از سال ۱۴۰۳ گذشت ولی هنوز افزایش تعرفه های نظام مهندسی ابلاغ نشده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی باید استیضاح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط وعده های دروغین به جامعه مهندسی می‌دهند
Canada
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
لازم به ذکر که با توجه به هزینه ساخت اعلانی توسط شورای مرکزی تعرفه باید ۱۰۰ درصد افزیش داشته باشه و این عدد ۲۷ درصد رو معلوم نیست روی چه حسابی اعلام کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۲ ماه از شروع سال ۱۴۰۳ گذشت ولی هنوز افزایش تعرفه های نظام مهندسی اعلام نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
عدم توجه به معیشت مهندسان = امضافروشی و نظارت های صوری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان 5 اردیبهشت 1403 است،نه خبری از بیمه حمایتی دولت،نه بخشنامه‌ای به بیمه برای اجرای بیمه حمایتی دولت،نه افزایش حق الزحمه ،مهندسان،نه قانونی برای حمایت از ناظران،نه اثری از ترتیب اثر دادن به گزارش خلاف ناظران،در واقع هیچی به هیچی،تا کی باید گزارش یا قلم مهندسان ناظر بی ارزش باشد و قانونی برای حمایت نباشد.تا کی با این حداقل درآمد زندگی کرد،تا کی باید هزینه ساختمانی که هر متری از 12میلیون به بالا است را در محاسبات حق الزحمه مهندسان با کمتر از نصف قیمت واقعی محاسبه کرد،ایا این گرانی و تورم برای مهندسین نیست،ایا مهندسان از کرات دیگر به این کشور آمدند ،چندین سال زحمت درس خواندن ،چندین سال کار عملی ،چندین سال آزمونهای سخت برای گرفتن پروانه و در آخر هیچ،چرا جامعه مهندسین ساکت ماندیم و هر جور حقمان را ضایع میکنند،واقعا جای تأسف برای چنین جامعه‌ای است که بی‌سوادان و کار نا بلدان آن را اداره میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعد از اعلام تعرفه تاکسیرانان ، آرایشگران و پزشکان و اکثریت کسبه تعرفه نظام روانشناسی هم اعلام شد اما تعرفه نظام مهندسی هنوز اعلام نشده است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
راجع به سامانه یکپارچه نظارت شورای مرکزی پیشنهاد میکنم از آنجا که تعارض منافع از سمت افرادی اتفاق می افتد که کارمند دولت هستند یا کارمند نظام مهندسی هستند یا عضو هیات مدیره نظام مهندسی هستند یا مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان ها هستند یا ... و سمت شغلی و جایگاه بالایی دارند ، در مراحل عضویت در سامانه یکپارچه ، عنوان شغلی نیز از بیمه استعلام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
مافیای ساخت و ساز اجازه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را نمی‌دهد. مهم ترین اصلاحات قانون ، انتخاب اعضای شورای انتظامی با برگزاری انتخابات عمومی در مجامع عادی سالانه یا فوق العاده نظام مهندسی است نه اینکه اعضای شورای انتظامی منصوب هیات مدیره و بله قربان گوی هیات مدیره نظام مهندسی باشند . این تعارض منافع است که هیات مدیره ، اعضای شورای انتظامی را منصوب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
? یک ماه از سال جدید سپری شد و در حالی که تمام مشاغل و اصناف با تعرفه جدید کار می کنند در نظام مهندسی هیچ خبری از تعرفه جدید نیست،چند ماه از سال باید بگذرد تا تعرفه جدید اعلام شود؟!! برای افزایش تعرفه نهایتا ۲۰ درصدی دیگر این همه تعلل لازم است؟!! کاش اینقدر که نگران سازندگان ساختمان هستید یک دهم هم آن نگران مهندسین بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر راه و شهرسازی تصور می‌کند همه مهندسان مثل خودش ، حقوق ۱۰۰ میلیون تومن در ماه دریافت می‌کنند ولی ایشان نمی داند که اغلب مهندسان بیکار هستند و حتی بیمه تامین اجتماعی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
با این اوضاع نامه میزنن که افزایش تعرفه مهندسی نباید انجام بشه!!!!
مگر افزایش نرخ بیمه مهندسین از ابتدای سال اعمال نشده؟!! مگر افزایش مالیات، عوارض و وسایل و خورد و خوراک انجام نشده!؟؟ پس چرا دستمزد مهندس نباید افزایش پیدا کنه!؟؟ چرا باید پس از گذشت چند ماه از سال اونهم به شکل غیرواقعی و خیلی کمتر از تورم اعمال بشه!؟؟؟
همکاران همت،غیرت و شرافت به خرج بدید و تا زمانی که تعرفه خدمات مهندسی سال جدید به شکل واقعی ، اعلام و اجرایی نشده، از ارائه هرگونه خدمات مهندسی اعم از اجرا،طراحی ، نظارت و غیره خوداری کنید.
البته بدیهی است ممکنه در صنف یکی دو نفر مهندس نما و نخاله باشند و کار شکنی کنند ولی اعتنایی نکنید چون چقدر میتونن کار قبول کنند!!! همچنین شناسایی میشن و به عنوان نخاله و خائن به صنف مورد تنفر اعضا میشن!!
خواهشا به خاطر احقاق حق خودتون و صنف از قبول هرگونه خدمات مهندسی خوداری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
پزشکان ۵۰ درصد افزایش تعرفه داشتن امسال گلایه میکنن . بعد تعرفه مهندسین سالی ۲۵ تا ۳۵ درصد بالا میره از در و دیوار شاکی میشن رو سر سازمان و مهندسا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
خدمات آزمایشگاهی همانند نظارت ساختمان از طریق سامانه ارجاع نظام مهندسی بین شرکت های آزمایشگاهی توزیع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع تر افزایش تعرفه های نظام مهندسی را تصویب و ابلاغ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جناب مهرداد بذرپاش هیچ تخصصی در زمینه صنعت ساختمان و نظام مهندسی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
افزایش تعرفه های خدمات مهندسی از اول فروردین ۱۴۰۳ قابل اجرا و قابل مطالبه توسط مهندسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
مسکن سازی به شیوه نیروهای مسلح: حذف مهندس از صنعت ساختمان!

پروژه های مسکونی نیروهای مسلح از شمول قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مستثنی شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
دری باز شده برای کنار گذاشتن نظام مهندسی!

مشخصه نظام مهندسی و قانون نظام مهندسی هیچ ارزشی برای وزارتخانه ندارد.

از فردا هر سازمان و ارگانی بخواد واحد مسکونی برای کارکنانش در قالب تعاونی مسکن بسازند ، همین نامه رو توی سر وزارتخانه میزنه که برای نیروهای مسلح نظام مهندسی رو کنسل کردید ، برای ما هم باید کنسل کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
۲۱ روز از آغاز سال ۱۴۰۳ گذشت ولی هنوز افزایش تعرفه های نظام مهندسی تصویب و ابلاغ نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
سلام. از بیمه 7 درصدی مهندسان خبری نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
تا زمانیکه مجری نظام مهندسی ، حضور تمام وقت سرساختمان نداشته باشد و گزارشات تخلفات ساختمانی را به موقع به ناظرین اطلاع ندهد . وضع ساخت و ساز همین است ( بی کیفیت و غیراستاندارد )
Germany
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
دلار داره وارد ۷۰ میشه تعرفه مهندسی مشخص نشد
تا اخر دنیا باید منتظر ابلاغ اقایان ماند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
در مورد تعارض منافع گروه‌های تخصصی نظام مهندسی ؛ شفاف سازی و پیگیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
برای مهندسان فعلا افزایش ۲۵ درصد هم تا اطلاع ثانوی ممنوع است . آیا دولت، جامعه مهندسی با بیش از پانصد هزار عضو را به رسمیت نمی شناسند ؟ آیا باور ندارند این اعضا حداقل دو میلیون نفر از جامعه کشور هستند ؟ کمیسیون عمران مجلس . شورای مرکزی نظام مهندسی و وزارت فخیمه راه و شهر سازی شما به چه کاری مشغول هستید که معیشت مهندسان را فراموش کرده اید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
بازرس کل راه شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور:
اخذ ۵ درصد از مجریان و طراحان توسط نظام استانها غیر قانونی است.


مهندسان طراح و مجری می توانند با استناد به این نامه در دادسرای عمومی و انقلاب استان، بر علیه سازمان استان و در دادسرای تهران بر علیه شورای مرکزی، شکایت کیفری مطرح کرده و دادخواست مطالبه خسارت مبالغ برداشت شده را نیز به دادگاه حقوقی استان تقدیم کنند.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
خیلی فوری
بازرسی امور راه و شهرسازی
اخذ 5 درصد حق الزحمه از مجری و طراح توسط نظام مهندسی ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
?اینکه علی رغم تاکید وزارتخانه از سال ۱۴۰۰ مبنی بر عدم دریافت بهای خدمات غیر ارجاعی هنوز برخی از استان‌ها این مبلغ را دریافت میکنند جواب سوال دارد!

? اینکه هیات مدیرها توبیخ نشدند و به شورای انتظامی معرفی نشدند جای سوال دارد!

?اینکه برخوردی از جانب وزارتخانه نشده جای سوال دارد!

?و اینکه وزارتخانه تمام زورش برای هدایت سازمان ها به ریل قانون در نگارش نامه نگاری خلاصه شده جای سوال دارد!

?و اینکه وزارتخانه در جلوگیری از افزایش تعرفه حداقلی اعضای سازمان به سرعت برق و ضرب الاجلی عمل میکند که مبادا معیشت مهندسین بهتر شود ، جای سوال دارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چرا هنوز نظام مهندسی استان ها و شهرداری ها به سامانه دولت من متصل نشده اند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس و اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی باید از طریق انتخابات سراسری در مجامع عمومي نظام مهندسی با رای گیری بین اعضا انتخاب شوند نه اینکه منصوب هیات مدیره و بله قربان گوی اوامر هیات مدیره نظام مهندسی باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
عضویت افراد بیش از ۲ دوره متوالی و غیرمتوالی در هیأت مدیره و شورای انتظامی نظام مهندسی ممنوع شود، برای جلوگیری از ایجاد رانت و فساد و مافیا و انحصار باید از انحصاری شدن سمت های هیات مدیره و عضو شورای انتظامی توسط برخی افراد جلوگیری کرد . شخصی را می‌شناسم در رشته مکانیک که از سال ۷۸ تا الان بیش از ۵ دوره عضو هیات مدیره نظام مهندسی اراک بوده و این یعنی انحصار و فساد که فرصت ظهور استعدادهای جوان را سلب میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
طراحی نقشه های خلاف توسط دفاتر طراحی نظام مهندسی اراک ممنوع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
یکی از دفاتر طراحی به نام ایستا سازه در خیابان شهید رجایی اراک متعلق به علیرضا ح ک عضو هیات مدیره نظام مهندسی اراک هست که با لابی گری و روابطی که با مدیران شهرداری دارد این نقشه های خلاف شامل دستک خلاف و خلاف های زیربنایی... را طراحی می‌کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
باید معزل ۲ نقشه ای در نظام مهندسی استان ها برطرف شود
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فردا شروع سال جدید هست ولی هنوز افزایش تعرفه های خدمات مهندسی توسط شورای مرکزی نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی ، تصویب و ابلاغ نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ترتیبی اتخاذ شود که کنترل حضور و غیاب مجریان نظام مهندسی سرساختمان از طریق سامانه GPS انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
رصد ضوابط و مقررات شهرسازي در فرايند ساخت بناها به منظور پيشگيري موثر از تخلفات شهرسازي به عنوان يكي از اصلي ترين اقدامات در جهت رعايت و صيانت از ضوابط و مقررات شهرسازي در طرح هاي جامع، تفصيلي و هادي (موضوع بند ٩ ماده ٢ قانون ) و پرهيز از دو نقشه اي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
اعضای هیات مدیره و کارمندان و بازرسان و اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی و مسئول دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان ها نباید حق رای در مجامع عمومي نظام مهندسی داشته باشند ( قانون منع تعارض منافع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
اعضای کمیته ها و کمیسیون های تخصصی نظام مهندسی هم مشمول قانون منع تعارض منافع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
کدام اقدام شورای مرکزی موجب دفاع از حقوق حقه اعضا شده؟
متاسفانه شورای مرکزی در مقام کلام از حقوق اعضا سازمان نظام مهندسی کشور و همچنین
بهره برداران از خدمات مهندسی دفاع میکنه اما در عمل وارونه رفتار میکنه. بعنوان مثال،بواسطه شیوه نامه ارجاع نظارت که موجب افزایش ظرفیت شرکتهای حقوقی شد یه عده بواسطه روابطی که دارن با اجاره پروانه اشتغال افرادی که خارج استان زندگی میکنن چندین شرکت حقوقی ثبت کردن از یه طرف ظرفیت اشتغال مهندسان حقیقی خالی میمونه، از طرف مقابل به دلیل عدم حضور مهندسان عضو شرکتهای حقوقی داخل استان، هیچ گونه نظارتی از طرف اکثریت شرکتهای حقوقی بر پیشرفت پروژه صورت نمیگیرد در نتیجه حقوق حقه بهره برداران واقعی ساختمان پایمال میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
تعیین مسئول دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان ها توسط انتخابات عمومی در همان شهرستان انجام شود نه اینکه توسط هيات مديره نظام مهندسی منصوب شوند
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
باید سامانه رای گیری آنلاین برای تصویب یا رد صورت های مالی مجامع عمومی نظام مهندسی ایجاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
ادارات راه و شهرسازی استان ها هیچ کنترل و نظارتی بر رای گیری صورت های مالی مجامع نظام مهندسی ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
مهندسان عضو سازمان که فاقد پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی هستند نباید حق رای در مجامع نظام مهندسی داشته باشند ‌ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
انتخابات بازرسان سازمان نظام مهندسی باید به شکل اینترنتی انجام شود نه از طریق رای گیری دستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
وزارت راه و شهرسازی هیچ کنترل و نظارتی بر رای گیری صورت های مالی مجمع عمومی نظام مهندسی اراک نداشت . متاسفانه در عصر فن آوری دیجیتالی و سامانه های اینترنتی، هنوز هم با رای گیری دستی نتایج رای گیری صورت های مالی مجمع مشخص می‌شوند ‌ . که باعث تقلب و مخدوش شدن آرا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
شورای مرکزی اهلیت اظهارنظر و داوری در خصوص مصوبات مجمع عمومی استان همدان با موضوع بودجه را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
امضا فروشی آزمایشگاه مکانیک خاک از موارد شروع به قتل عمد که تا ده سال زندان مجازات دارد و در صورت وقوع حادثه مجازات قصاص رو برای مهندس به دنبال دارد اگر اولیای دم از دادگاه کیفری یک بخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
برخی نتایج مهر و امضای شده آزمایشگاه های فنی خاک به صورت صوری تهیه می شود
. برخی از ازمایشگاه های فنی خاک صداقت را در انجام کار رعایت نمی کنند و صوری کاری انجام می دهند و جوابی را که مد نظر کارفرماست ارایه می دهند و به شکل صوری نتایج را مهر و امضا می‌کنند! اعلام نتایج آزمایش فنی خاک به صورت صوری میتواند باعث نشست یا فروریختن سازه در آینده می‌شود. برخی از کارفرماها ترجیح میدهند که با قیمت کمتر شیت های آزمایشگاهی را در اختیار داشته باشند که در این بین گاها نتایج آزمایشگاهی به صورت صوری در اختیار کارفرماها قرار میگیرد که تاثیر منفی ای در کیفیت ساخت و ساز خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
?نامه سازمان بازرسی کل استان مازندران خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی

?موضوع :
لزوم ارجاع کار به کارشناسان رسمی تنها از طریق سامانه ملی کارشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
جدول هزینه ساخت و ساز برای ابتدای سال 1403 توسط شورای مرکزی اعلام شد

متاسفانه مجدداً بايد به تایید وزارت راه و شهرسازی برسد ، تا مبنای محاسبه حق‌الزحمه خدمات مهندسی قرار گيرد.

⛔️اميدواريم رياست شوراي مركزي با ارتباطاتي كه در دولت فعلي دارد آنها را متقاعد كنند تا اين جدول مبناي محاسبه ي حق الزحمه خدمات مهندسي باشد نه تعرفه ي دستوري وزير .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
نظام مهندسی باید پول خوب به مهندسان ناظر بدهد تا خلفات زیربنایی و تخلف اضافه بنا و تخلفات اضافه طبقه را به شهرداری اعلام کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
امکان شرکت در مجامع عمومي نظام مهندسی به شکل آنلاین فراهم شود‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
از اعضای کمیته دفاتر تقاضا داریم لیست کارکرد اعضای گروه تخصصی عمران را در گروه قرار دهند یعنی افرادی که طبق دستورالعمل تعارض منافع باید کار نمی‌زدند بفرستید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
چرا رای گیری مجامع عمومی نظام مهندسی استانها به شکل اینترنتی یا با سامانه ussd موبایل انجام نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
با توجه به تخلفات ساختمانی گسترده در شهر اراک ، ایجاد پلیس ساختمانی در شهرداری اراک ضروری است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
شهرداری فاسد ترین ارگان دولتی است چون از یک طرف ، از مهندسان ناظر نظام مهندسي می‌خواهد تخلفات اضافه بنا و اضافه زیربنا و ... را به شهرداری اعلام کنند و دستور توقف کار صادر کنند ولی از طرف دیگر ، با گرفتن جریمه از مالکان ساختمان ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ ، این تخلفات ساختمانی را پاک می‌کند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری باید منحل شده و تعطیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
در اصلاح قانون نظام مهندسی باید جایگاه قانونی و مسئولیت های سرمایه گذاران و سازندگان ساختمان مشخص شود ‌. پروانه ساختمانی شامل نام مالک زمین و سرمایه گذار ساختمان و سازنده ساختمان باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
بعد این نامه آقای دانشگر(عکس۱) بابت بحث تعارض منافع، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه کارتابل کارمندان را باز نموده ؟

-اولا در این نامه نگفته که مفاد شیوه نامه تعارض منافع ملغی است.

-دوما در ماده۴۶ شیوه نامه اداری ابلاغی شورای مرکزی(عکس۲) صحبت از منع استفاده از پروانه اشتغال توسط کارکنان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شده است.

- هر استانی هم کارتابل را باز کرده یا تا حالا نبسته مسئولیت قانونی اش با هییت مدیره است و عواقب آن را به شکل قانونی باید تحمل نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سازمان بازرسی کل کشور چند بار حضوری رفتم، فایده نداره فساد سیستماتیک هست کارمند بازرسی هم هوای کارمند شهرداری را داره ...

مشکل اینه هر ننه قمری اینجا ساخت و ساز میکنه کارمند بازرسی کارمند راه و شهرسازی کارمند نظام مهندسی کارمند دادگستری کارمندبانک حتی کارمند اداره اطلاعات که باید این موارد را پیگیری کنه نمی کنه یا تعلل می کنه تا در شهرداری بتونه اضافه زیربنا بگیره جریمه ماده ۱۰۰ اش حل بشه کارش در شهرداری راه بیفته ...
ریشه فساد ما در فساد در شهرداری هست که همه شهر را فاسد کرده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
میدونید چرا دولت و هیچ ارگان و نهاد نظارتی و قضایی و حراستی و حاکمیتی حتی اطلاعاتی نمیتونه یا نمیخواد جلوی فساد در شهرداری وایسته؟
چون همه مشغول ساخت و ساز هستند و شریک این درآمدها هستند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
متن ابلاغیه تعارض منافع

تکفل همزمان اموری زمینه وموجبات نمایندگی یا قبول منافع متعارض رافراهم میکند اجتناب کنند.

تاکنون تمام تلاشها برمبنای جلوگیری ازقبول منافع متعارض بوده است مثل کارکردن وثبت خدمات مهندسی.

به یاری خداوند مرحله دوم وشدیدتر پیگیرد متخلفان تعارض منافع باکلید واژه؛

زمینه وایجاد نمایندگی درتعارض منافع شروع خواهد شد.

به این معنا که ممکن است شخصی درسازمان خدمات مهندسی را شخصا ثبت نکند ولی نمایندگی شرکت یاگروهی خاص را داشته باشد.

این نمایندگان هم مشمول تعارض منافع خواهند شد.

قرارگیری درموقعیت تعارض منافع علاوه تخلف انتظامی یک جرم کیفری است که انشاله پیگیری میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ریشه تخلفات ساخت و ساز و فساد در شهر همین تعارض منافع هست ...

کارمند شهرداری حتی معاون حتی شهردار منطقه نقشه های وارده را به دفاتر مرتبط یا نیابتی خودش در بیرون هدایت می کنه

مالک یا سازنده را مجبور می کنه نقشه اجرایی اجرا کنه دفتر را مجبور میکنه نقشه اجرایی بکشه طراح را مجبور میکنه نقشه اجرایی امضا کنه تهدید می کنه نقشه مصوب نقشه اجرای داره اگه نقشه اجرایی امضا نکنی نقشه نمی دم بهت
مالک و سازنده را مجبور می کنه به آزمایشگاه مکانیک خاک و بتنی که معرفی می کنه بره تا پورسانت بگیره

سازنده و مالک را مجبور می کنه با مجری که معرفی می کنه قرارداد ببنده تا از مجری و سازنده پورسانت بگیره ...

سازنده و مالک را مجبور میکنه با پیمانکاری که معرفی می کنه قرارداد ببنده مصالح و بتن و میلگرد را از جایی که معرفی می کنه تهیه کنه ...

مالک یا سازنده را مجبور میکنه تخلف کنه نقشه اجرایی اجرا کنه تا پرونده بره ماده ۱۰۰ برای حل مشکل و جریمه ماده ۱۰۰ هم از مالک و سازنده حق حساب می گیره و ناظر را مجبور می کنه احکام ماده ۱۰۰ را امضا کنه ...

برای گرفتن پایان کار از مالک و سازنده یا خریدارها که نتونستن سند بگیرن حق حساب می گیره ...
آخرین اخبار