مدیرکل میراث‌فرهنگی، آذربایجان غربی گفت: به منظور حفظ آثار تاریخی بنا‌های تاریخی پردیسان ماکو به بخش خصوصی واگذار می شود.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،‏ اظهار کرد: تعدادی از بنا‌های تاریخی ماکو از جمله ساختمان های قدیمی بانک ملی، دارایی و شیرخورشید این شهرستان که به بنا‌های پردیسان معروف هستند با حضور نمایندگان صندوق حفظ و احیا بنا‌های تاریخی و کارشناسان میراث‌فرهنگی، استان از طریق مزایده به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

جباری افزود: بر اساس تفاهم‌نامه واگذاری این سه ساختمان به بخش خصوصی، تا دو ماه آینده مشاوران و پیمانکاران ذی‌صلاح شرکت سرمایه‌گذار در ماکو استقرار یافته و هر چه سریع‌تر مراحل طراحی، ساماندهی و مرمت مجموعه‌ها را شروع کنند.

او ادامه داد: در طول سال‌های گذشته بنا‌های پردیسان ماکو در چندین نوبت مورد مرمت قرار گرفته بودند که سبک‌سازی سقف، تعویض رویه شیروانی و خرپا‌های چوبی فرسوده، مرمت تزیینات دیوار و تعدادی از درب‌های این بنا از جمله این اقدامات است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به گستردگی این بنا‌ها نیاز بود که بخش خصوصی برای تامین هزینه‌های مرمت و بهره‌برداری از آن ورود کند که در نتیجه صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی کشور تصمیم به واگذاری بنا‌های پردیسان ماکو گرفته شد.

شهرستان ماکو با تاریخ چندهزار ساله، یکی از شهرهای مهم آذربایجان غربی از نظر قدمت بناهای تاریخی است که در شمال استان و هم مرز با ترکیه واقع شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.