بهره برداری از طرح آبرسانی به ۲۱ روستای منطقه آزاد ماکو

با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی طرح آبرسانی به ۲۱ روستای این منطقه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با حضور فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، جمعی از مدیران منطقه آزاد ماکو و مدیران استان طرح آبرسانی به ۲۱ روستای بخش «چایباسار جنوبی» این منطقه به بهره برداری رسید.

محمد رضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در مراسم بهره برداری از این طرح آبرسانی گفت: در راستای ماموریت‌های محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و توسعه عمران و آبادانی منطقه اقدام به آبرسانی به این روستا‌ها با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی نموده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو همچنین عنوان کرد: برخورداری تمامی ساکنان منطقه بالاخص مناطق روستایی و محروم از امکانات زیربنایی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای معیشت در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

به گفته عبدالرحیمی، پروژه آبرسانی به ۲۱ روستای بخش چایباسار جنوبی با تامین مالی بیش از ۶۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو و با اجرای پروژه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی و نظارت فنی سازمان آب و فاضلاب استان به بهره برداری رسید.

او همچنین با اشاره به اینکه، منطقه آزاد ماکو دارای ۶ شهر و ۲۷۰ روستاست که روند توسعه آنان با برنامه‌ریزی مناسب دنبال می‌شود، افزود: یکی از مطالبات به حق مردم این ۲۱ روستا تأمین آب شرب بهداشتی بود که برای اجرای این پروژه به طول ۲۲.۳ کیلومتر لوله گذاری شده است.

با اجرای این طرح آبرسانی یک هزار و ۵۳۰ خانوار روستا‌های بلجک، اورنلر، قره تپه، میرزادولماز، هاسون بزرگ و کوچک، محمودآغلی، ترکمه، علی آباد، علی قندو، کهریزبالا و پایین، دانالوی بزرگ و کوچک، محمدآباد، شاطر، حسوشیره، تخته دوزی، میلان، سنگر و سعیدآباد از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.