مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: ۱۸۷ زندانی شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار، کامیاران و قروه مشغول یادگیری مهارت‌های شغلی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در جلسه مشترک اداره‌کل زندان‌ها و فنی حرفه‌ای استان با اشاره به عملکرد قابل قبول در حوزه آموزش زندانیان در سال ۹۹ عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکنون در زندان‌های سنندج سقز، بیجار، کامیاران و قروه تعداد ۱۶ دوره آموزشی تعریف و با حضور ۱۵ مربی فنی و حرفه‌ای و با معرفی ۱۵ حرفه تعداد ۱۸۷ نفر درحال آموزش و یادگیری هستند.

او با قدردانی از مشارکت شایسته کارگاه‌های آموزشی در زندان‌ها با سازمان فنی وحرفه‌ای افزود: در سال جدید باید نیاز‌های آموزشی احصاء و آموزش‌ها بر اساس تقاضای مخاطبان صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه اشتغال در زندان‌ها فعال و موجود است که با معرفی و ثبت در پرتال آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای امکان برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان فراهم است.

احمدی همچنین با تاکید بر مهارت آموزی در کارگاه‌های واقعی خواستار تدوین برنامه عملیاتی و آموزشی هدفمند در سال جدید شد.

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور مستمر مربیان فنی وحرفه‌ای و همکاری ارزنده آن سازمان با زندان‌ها در راستای توسعه اهداف آموزشی و اشتغالزایی برای زندانیان خاطر نشان کرد: با توجه به شاخص گذاری اشتغال ۸۰ درصدی ریاست سازمان زندا‌ن‌های کشور در سال جاری و نیاز‌های آموزشی زندانیان باید از حداکثر ظرفیت آموزشی و اشتغالزایی در زندان‌ها استفاده و بهره ببریم.

مراد فتحی عنوان کرد: شناسایی نیاز‌های آموزشی محکومان بدو ورود و هدایت شغلی آنان گام بلند در تحقق این هدف ارزشمند محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های هدفگذاری شده، بهره‌برداری مناسب صورت نپذیرفته است، خواستار معرفی دوره‌های جدید به تناسب نیاز بازار و استعدادیابی مددجویان با استفاده از مشاروان شغلی سازمان فنی وحرفه‌ای شد.

مدیر کل زندان‌های کردستان عنوان کرد: استفاده از ظرفیت کارگاه‌های فعال صنایع دستی در زندان‌ها با معرفی و ثبت در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای منجر به توسعه دور‌ه‌های آموزشی بصورت مشارکتی می‌شود.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان نیز در این جلسه با معرفی ظرفیت آموزشی موجود در زندان نسوان خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای این محکومان شد.

او اعلام کرد: با توجه به امکانات و فضای آموزشی مناسب کامیاران امکان برگزاری دوره آموزش تعمیر موتورسیکلت، خواستار ثبت و معرفی مربی جهت برگزاری این دوره آموزشی شد.

عباسی کارشناس مسئول اشتغال زندان‌های کردستان نیز در این جلسه خواستار برگزاری دوره آموزشی تاسیسات با توجه به بستر مناسب و امکانات موجود در زندان مرکزی سنندج شد که مدیر کل فنی حرفه‌ای قول مساعد در جذب ومعرفی مربی در این خصوص داد.

در پایان با اهداء لوح‌های سپاس از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای از مشارکت خوب وارزنده زندان‌های استان با این سازمان تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.