مازندرانی ها که روزهای اخیر شاهد آسمانی نیمه ابری بودند امروز دمای هوای ۳۷ درجه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه آسمان مازندران امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم پیش بینی می شود، گفت: بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۲ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس خواهد رسید.

او با بیان اینکه ساکنان بییشتر مناطق استان افزایش۴ تا ۸ درجه‌ای دما را تجربه خواهند کرد، افزود: با توجه به گرم شدن هوا احتمال افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و تنش دمایی در باغات استان وجود دارد.

اسدی از مردم خواست از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌ها خودداری و نسبت به آبیاری باغات و محصولات زراعی، تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و مدیریت در مصرف آب و برق اقدام کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه فعالیت این سامانه گرم در استان یک روزه است، افزود: آسمان مازندران روز پنجشنبه ۱۳ خردادماه نیمه ابری بتدریج با افزایش ابر ، کاهش دما و  در مناطق غربی با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: وضعیت جوی مازندران روز جمعه ۱۴ خردادماه نیمه ابری گاهی ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد و کاهش دما خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.