به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در نشست هماندیشی رسانه و انتخابات که با حضور فرمانده سپاه بیتالمقدس کردستان و به همت سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات مهمی پیشرو داریم و این نخستین انتخابات در دهه پنجم و بعد از چهل ساله شدن نظام است.
او عنوان کرد: انتخابات مکانیسمی برای جابجای قدرت در هر جامعهای است و امروز دشمنان میخواهند از یک ابزار به عنوان جابه جایی قدرت برای نفوذ سوءاستفاده کنند.
عبدالملکی تصریح کرد: در زمینه اثرگذری رسانهها نظریات مختلفی وجود دارد، برخی نظریهها میگویند که رسانهها هرچه بتوانند تعامل داشته باشند تاثیرگذارتر خواهند بود.
او افزود: نظریه برجستهسازی، همگرایی رسانهای، چارچوببندی، زمینهیابی، آمادهسازی افکار عمومی و ... در مورد رسانهها مطرح است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان خاطرنشان کرد: نظریه تفهیم زمانی معتقد است رسانهها شاید نتوانند به مردم بگویند چگونه فکر کنند، اما میتوانند به مردم بگویند به چه فکر کنند.
او عنوان کرد: رسانهها میتوانند موضوعات را در ذهن جامعه برجستهسازی کنند و اکنون برجستهسازی انتخابات به عنوان مساله روز باید اولویت رسانهها شود.
عبدالملکی گفت: این کارکرد رسانه است که با تولید محتواهای مختلف به مردم بگویند که به چه چیزی فکر کنند.
او زمینهیابی در رسانهها را از دیگر ضرورتها دانست و عنوان کرد: رسانه باید با زمینهیابی مردم را به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح وادار کند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان خاطرنشان کرد: عوامل مهمی که میتوانند بر مشارکت عمومی در هر عرصه تاثیر بگذارند رسانهها هستند.
او به اهمیت مشارکت در انتخابات گریزی زد و گفت: در انتخابات گذشته فضای دو قطبی بین گفتمان نامزدها وجود داشت، اما دوگانهسازی به سمت رسانههای خودی و غیرخودی سوق پیدا کرده است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان تصریح کرد: امروز زمان دعوا و تفرقه نیست همه باید در کنار هم حول یک اصول حرکت کنیم.
او با تاکید براینکه انتخاب ما به سمت برنامهمحوری سوق پیدا کرده است، گفت: ۳۳ درصد مردم بر اساس نظرسنجیها اعلام کرده اند که هنوز تصمیمی برای انتخاب نامزد خاصی نگرفتهاند.
عبدالملکی بر همگرایی رسانهها و ایجاد کنشگری خوب برای میدانداری در شرایط انتخابات را ضروری دانست و گفت: رسانهها در این دوره باید اقناع بیشتری داشته باشند چرا که مردم از وعدههای بیعمل و مشکلات اقتصادی سرخورده و خستهاند و لازم است با تولید محتواهای مناسب مردم را حضور در عرصه انتخابات دعوت کنیم.
او تصریح کرد: باید با زبان هنر این موضوع را به مردم تفهیم کنیم که اگر کارفرمای ساختمانی خوب نیست باید کارفرما را عوض کنیم نه ساختمان را، و با این روش افرادی که انگیزه مشارکت در انتخابات را ندارند به میدان بیاوریم.
عبدالملکی افزود: مشارکت در انتخابات موجب سربلندی و ارتقای جایگاه مردم استان از دیدگاه حاکمیت میشود.
انتهای پیام/ع