دیده‌بان سوریه: شمار جانباختگان جنگ به نیم میلیون نفر رسیده است

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به یک گروه معارض دولت سوریه مدعی شد نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در جنگ این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، یک گروه معارض سوری می‌گوید نزدیک به نیم میلیون نفر در جنگ داخلی سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که یک گروه معارض دولت دمشق مستقر در لندن است، در گزارشی اعلام کرد با احتساب ۱۰۰ هزار نفر دیگر که به تازگی به لیست کشته‌های جنگ سوریه افزوده شده‌اند، آمار تلفات این جنگ به ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

این گروه معارض سوری رقم کشته‌های جنگی سوریه را ۴۹۴،۴۳۸ اعلام کرد. پیشتر این رقم ۳۸۸ هزار نفر اعلام شده بود. گروه حقوق بشر سوریه مدعی شد اسناد و مدارک جدیدی را به دست آورده که نشان می‌دهد ۱۰۵،۰۱۵ نفر دیگر در این جنگ کشته شده‌اند.

گروه حقوق بشر سوریه در گزارش جدید خود مدعی شد: ۱۵۹،۷۷۴ نفر از کشته‌های جنگ سوریه غیرنظامی و ۱۶۸،۳۲۶ نفر نیز نظامیان ارتش سوریه و همپیمانان آن‌ها هستند.

این گزارش می‌افزاید ۶۸،۳۹۳ تکفیری و ۷۹،۸۴۴ نفر نیز از اعضای دیگر گروه‌های معارض در این جنگ به هلاکت رسیده‌اند.

طی سال‌ها مبارزه سوریه با گروه تروریستی داعش بسیاری از کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا از تروریست‌ها حمایت مالی و نظامی کرده‌اند و منابع سوریه را به تاراج برده‌اند.

دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ هفته پیش در حالی برگزار شد که این کشور بیش از ۱۰ سال است بحران‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. حمله گروه‌های تروریستی از جمله داعش با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی برای سلطه بر این کشور، امنیت و آسایش و زندگی عادی را در این مدت از مردمانش سلب کرده و موجب شده بسیاری از شهروندان مجبور به ترک دیار خود شوند.

لازم به ذکر است جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ شروع شد و عمده کشته‌ها مربوط به اواخر سال ۲۰۱۲ تا نوامبر سال ۲۰۱۵ است.

پس از آتش بس میان دولت سوریه و معارضان به ویژه در ادلب و برقراری آرامش نسبی در این کشور، مردم سوریه به تازگی بشار اسد را با اکثریت آرا در سمت ریاست جمهوری سوریه ابقا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار