استاندار خراسان جنوبی گفت: همه واحد‌های تولیدی در خراسان جنوبی از تعرفه برق صنعتی برخوردار می‌شوند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،ملانوری ، استاندار خراسان جنوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در تولید کشور گفت: برخورداری واحد‌های تولیدی استان از تعرفه برق صنعتی حمایت از تولید است و لازم است پروانه‌های اشتغال صادره از سوی اتحادیه‌ها هم با نوع فعالیت همخوانی داشته باشد.

او افزود : باید به سمت اغناسازی پیش برویم و به میزانی پروانه صادر کنیم که مورد نیاز استان است.

 ملانوری با بیان اینکه دلیل ایجاد ستاد توسعه خاوران هم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است افزود: نظریات بخش خصوصی می‌تواند در روند تولید بسیار تاثیر گذار باشد و باید اقتصاد را مردمی کنیم.

رئیس اتاق اصناف هم از وجود تعرفه‌های دست و پا گیر برخی واحد‌های خدمات رسان گلایه کرد و گفت:در بحث تعرفه برق، به دلیل تفاوت زیاد تجاری و صنعتی، یکسان سازی همه واحد‌های صنفی برای استفاده از تعرفه برق تولیدی یک اولویت است.

علیزاده در ادامه خواستار ایجاد یک مصوبه در راستای مشاوره به افراد جدید برای ایجاد واحد‌های صنفی شد و افزود: این مشاوره می‌تواند از ضرر و زیان‌های بسیاری به افراد بی تجربه جلوگیری کند.

عضو هیات رئیس خانه معدن استان، با اشاره به مصوبه نیمه تمام با هپکو تنها مرکز آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت تعمیر و بازسازی ماشین آلات بخش معدن در کشور گفت: هپکو با توجه به امکانات موجود در استان در بخش آموزش اعلام آمادگی کرده است و در حال پیگیری برای ایجاد دپارتمان ماشین‌های سنگین توسط فنی و حرفه‌ای نیز هستیم.

افتخاری همچنین از راه اندازی مرکز معاینه فنی برای عیب یابی ماشین الات بخش معدن نیز خبر داد.

در پایان این جلسه هم اعضای بخش خصوصی، متشکل از ۴ عضو اتاق بازرگانی، ۲ عضو اتاق اصناف و ۲ عضو اتاق تعاون انتخاب شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار